خبرگزاری کار ایران

کاشت ۱۰۰ هزار نهال توسط داوطلبان هلال احمر در کمتر از ۲۰ دقیقه/ رکورد جهانی شکسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۶۶۲

ظهر امروز به مناسبت «هفته منابع طبیعی» و صد سالگی جمعیت هلال احمر ۱۰۰ هزار اصله نهال توسط ۱۰ هزار نفر از داوطلبان این جمعیت در سراسر کشور کاشته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ظهر امروز در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران و به مناسبت «هفته منابع طبیعی و آبخیزداری» و صدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، مراسم کاشت ۱۰۰ هزار نهال در سراسر کشور، با حضور عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر و عطا محمد مرتضی دورانی، رئیس دفتر فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در سالن همایش‌های سازمان منابع طبیعی برگزار شد.

در این مراسم که به صورت ویدئوکنفرانس با سراسر کشور برگزار می‌شد، ۱۰ هزار داوطلب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مدت ۱۹ دقیقه و ۴۳ ثانیه توانستند ۱۰۰ هزار اصله نهال را در ۴۱۸ شهر کشور بکارند. با این اقدام، رکورد جهانی سرعت در کاشت نهال توسط ایران شکسته شد. پیش از این، رکورد جهانی با کاشت ۵ هزار و ۴۰۰ نهال در ۱۰ دقیقه در اختیار کشور ترکیه بود.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت: بخشی از مخاطراتی که هلال احمر با آن درگیر است از جمله سیل و سایر مخاطرات طبیعی، ناشی از تغییرات اقلیمی است که با کاشت درخت هم می‌توان با تغییر اقلیم مبارزه کرد و هم احتمال وقوع این مخاطرات را تغییر داد.

وی افزود: در همین راستا صدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر در ایران می‌تواند بهانه خوبی برای کاشت ۱۰۰ هزار نهال توسط ۱۰ هزار نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر در ۴۱۸ شهر کشور باشد.

عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در این مراسم، کاشت نهال و درختکاری را فرهنگی دیرینه در دین اسلام دانست و گفت: کاشت درخت می‌تواند بسیاری از مخاطرات طبیعی کشور را در آینده کاهش دهد.

وی افزود: طرح کاشت ۱۰۰ هزار نهال امروز با حضور جمعیت هلال احمر در ۴۱۸ شهر کشور اجرایی می‌شود که بخشی از طرح کاشت یک میلیارد درخت در طی ۴ سال آینده در سراسر کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز