خبرگزاری کار ایران

در نشست تخصصی هفته تربیت اسلامی مطرح شد:

انتقال ارزش های دینی در مدارس وظیفه اصلی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۳۱۳

نشست تخصصی هفته تربیت اسلامی، با موضوع خانواده و تربیت با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از اولیا و مدیران مدارس، امروز نهم اسفند ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نشست "علیرضا کریمیان" مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: بحث انتقال ارزش های دینی در مدارس وظیفه اصلی است. خانواده ساختار اصلی جامعه را تشکیل می دهد و حضور افراد را در سایر نقش‌های بزرگ اجتماعی بسترسازی می کند. تربیت و آموزش خانواده محور مقابله با آسیب های اجتماعی و عامل تربیت صحیح فرزندان است.

در ادامه "اصغر باقرزاده" معاون پرورشی و فرهنگی ادامه داد: برنامه های ما و خانواده باید با هم منطبق باشد. به نظر می رسد تا به حال در برنامه های فرهنگی نقش خانواده ها کمرنگ هستند و در برنامه های فرهنگی از سمت ما کمتر تلاش شده که فرصتی برای خانواده ها فراهم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید فرصت را برای خانواده‌ها و مشارکت تربیتی فراهم کنیم و انجمن اولیا و مربیان در این امر نقش دارند. بچه ها وقتی می‌خواستند در مسابقات و جشنواره ها شرکت کنند این مشارکت شکل می‌گرفت و اولیا همراه فرزندان خود در مسابقاتی مانند مسابقه احکام شرکت می کردند و برای دوره ابتدایی شرایط تعاملی اینطور بود و حتی جشن های تکلیف نیز از خانواده ها شروع شد که برای مدارس از جشن تکلیف خود فیلم و عکس می فرستادند و مقوله جشن تکلیف از خانه ها به مناطق و استان و کشور گسترده شد.

او در آخر بیان کرد: توقع ما این است که وقتی تکلیف خانواده مشخص می‌شود تعامل بیشتری با هم داشته باشیم. از آنها مطالبه کنیم که در چگونگی همکاری فرهنگی و پرورشی و تربیتی با آموزش و پرورش همکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز