خبرگزاری کار ایران

۲۵ استان متاثر از شرایط جوی/ امدادرسانی به ۲۶۵۷ نفر در سیل و کولاک

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۸۱۲

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ٢٦٥٧ نفر و اسکان اضطراری به ۲۲۶ نفر طی عملیات جوی از چهارشنبه تا امروز و توسط نیروهای هلال احمر خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی ولی‌پور، با اشاره به انجام عملیات جوی (آبگرفتگی و کولاک) از چهارشنبه تا جمعه( ۱۴ تا ۱۶ دی) ۷ صبح گفت: در این مدت زمان ۲۵ استان متاثر از شرایط جوی بودند که ۱۹ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و همدان به خدمات امدادی نیاز پیدا کردند. در این مدت زمان امدادرسانی به ٦١شهرستان، ٧٤منطقه، ٦٠محور،٤ شهر و ١٠ روستا هم در قالب چندین مورد عملیات جوی انجام شد.

وی با اشاره به این که در این مدت ۲ هزار و ۶۵۷ نفر امدادرسانی شدند، ادامه داد: با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر، ۲۲۶ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و  ۴ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته این مقام مسئول در هلال احمر، ۳۳۵ خودرو از برف رهاسازی و ۳۱ واحد مسکونی از آب تخلیه شد. همچنین ۱۲۸ تیم عملیاتی شامل ۴۵۰ امدادگر در این مدت زمان و در عملیات نجات شرکت کردند.

وی همچنین گفت: در این عملیات ۴۰۵ تخته پتو، ۱۸۳ کیلوگرم بسته غذایی ۴۰ بسته ، ۹ کیلوگرم خرما و ٧٥بسته بیسکوییت ارائه شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه اظهار کرد: در پوشش امدادی سومین ساگردشهیدحاج قاسم سلیمانی همچنین به مدت ۱۰ روز از ۸ تا ۱۸ دی فعالیت داشتیم که کل مراجعات در این مدت زمان  ۲ هزار و ۷۸۸ نفر بود که از این تعداد ٩٠٨نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۴۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. در این مدت زمان یکهزار و ۸۳۲ نفر نیز تست قند و فشارخون دریافت کردند و یکهزار و ۳۲۵ عدد ماسک نیز توزیع شد.

بنابر اعلام پایگاه‌ اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ در این عملیات ۱۹ تیم عملیات شامل ۱۳۶ نفر و ۱۵ دستگاه سازمان امداد و نجات شرکت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز