خبرگزاری کار ایران

قول وزیر ورزش برای صیانت از معتادان بهبود یافته

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۴۵۶

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای صیانت از معتادان بهبود یافته نیز در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم و می‌توانیم از ظرفیت وزارت ورزش در مانایی این افراد بهبود یافته استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای سراسر کشور که صبح امروز برگزار شد گفت: ورزش یک پدیده اجتماعی است و اهمیت به جایگاه ورزش در همه دنیا مشخص است.

وی ادامه داد: اتفاقات مختلفی در کمین است و یکی از نگران کننده ترین این اتفاقات اعتیاد است که رابطه عمیقی با حوزه یادگیری دارد یادگیری سه حیطه دارد مباحث نظری در حیطه شناختی است حیطه دوم عاطفه است و حیطه سوم روانی حرکتی است و حیطه چهارم حیطه کوششی خود فرمانی است پیشگیری از اعتیاد هم به این سه حوزه مربوط می شود و هم به حیطه چهارم که حیطه کوششی و خود فرمانی است.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: به غیر از آنچه که برنامه ریزان آموزشی برای ما برنامه ریزی می کنند اما در نهادهای دیگری مانند مسجد، هیئت و .... موضوعات دیگری را یاد می گیریم و این آموزه ها در وجود انسان نهادینه می شود. یک انسان مجموعه ای از ارزش ها است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر انسان ممکن است عادات بد را نیز فرابگیرد و بنده عادات می شود و ممکن است این بنده عادات شدن برای انسان فلاکت به بار آورد و اعتیاد یکی از این عادات است که انسان را به فلاکت می رساند.

سجادی بیان کرد: اگر حتی ورزش را ترویج کنیم باز نیاز به این است که در امر پیشگیری فرد آن چیزی را که خودش یاد گرفته استفاده کند و ما باید دست به دست هم دهیم تا چیزی را به جوانان و نوجوانان یاد دهیم و یادگیری تا پایان عمر نباید رها شود. جوامع پیشرفته بشری خودشان را از یادگیری مبرا نمی دانند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد:  شما ۲۸ هزار مکان ورزشی را از آن خود و پایگاه خود بدانید. همچنین ۱۴ هزار هیات ورزشی را یاوران خود بدانید.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان ها معضل اصلی کشور است و می توانید در حوزه پیشگیری روی وزارت ورزش حساب کنید بهره وری از ظرفیت ورزشکاران و قهرمانان ملی در امر پیشگیری دردستور کار ما است و ورزشکاران هر جا لازم باشد به عنوان سفیران پیشگیری درکنار ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند.

سجادی خاطرنشان کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها حتما از ظرفیت و امکانات ورزشی استفاده شود. همچنین بخش مهمی از  ۳۷۰۰ سمن که در حوزه جوانان فعال هستند در این زمینه کار می کنند و می توانیم فعالیت های آن ها را باز تعریف کنیم همچنین می‌توانیم سمن های جدید را در این زمینه ایجاد کنیم. همچنین در بحث اقدامات صیانت از معتادان بهبود یافته نیز در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم و می‌توانیم از ظرفیت وزارت ورزش  در مانایی این افراد بهبود یافته استفاده کنیم. همچنین می‌ توانیم  از ظرفیت های تبلیغات محیطی در بازی‌های ورزشی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز