خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

"کانون‌های مهدویت" کانون دفاع و تبلیغ و ترویج اندیشه‌های دینی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۷۵۷

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: قبل از آن‌که کانون مهدویت باشید، کانون دفاع و تبلیغ و ترویج اندیشه‌های دینی هستید که رویکرد اصلی شما مبحث مهدویت است.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، نشست هم‌اندیشی دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، روز گذشته (شنبه) با حضور معاون وزارت بهداشت و دیگر مسئولان این وزارتخانه در سالن شهید احدی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

در این نشست نیم‌روزه عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، روح‌الله محمد علی‌نژاد عمران رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و ولی‌الله صحبت‌لو معاون مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در جمع دانشجویان فعال در کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حضور یافته و با آنها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در این نشست ضمن تبریک عید امامت امام زمان (عج) به کانون‌های مذهبی و کانون‌های مهدویت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بیان داشت: به واقع دانشگاه‌ها و دانشجویان پیشتاز ترویج معارف مهدوی در سطح کشور بوده‌اند و در ادامه برنامه‌های تلویزیونی، مجلات و کتاب‌ها در این حوزه وارد عمل شدند.

دانشجو نباید دغدغه‌ای جز تحصیل داشته باشد

معاون وزیر بهداشت با اشاره به پیشنهادات، انتقادات و نظرات دبیران کانون‌های مهدویت در این نشست، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات باید به یکدیگر کمک کنیم تا کارها با رونق بیشتری پیش برود، در مورد مباحث مالی نیز مشکل در فرآیند است نه میزان منابع و این مشکل تنها مربوط به تعاملات دانشجویان نیست. من تلاش می‌کنم مانند وکیل مدافع دانشجویان عزیز باشم به نحوی که دانشجو دغدغه‌ای جز تحصیل نداشته و دانشجوی فعال فرهنگی نیز کمترین دغدغه را داشته باشد. البته این موانع و مشکلات، بخشی از رشد شخصیتی و سیستم کاری و مدیریتی شما را شکل خواهد داد و تجربه‌های خوبی را در این مسیر پیدا خواهید کرد.

مؤمنان باید همیشه منتظر گشایش در امور باشند

شیراوژن با اشاره به روایت «أفضل الأعمال انتظار الفرج» تصریح کرد: به واقع ما انسان‌ها عادت داریم برخی از روایات و از جمله این روایت را در فضای خاصی معنا و تفسیر کرده و از آن نتیجه می‌گیریم، برجسته‌ترین معنای این فرمایش این است که "افضل‌ترین اعمال انتظار کشیدن برای فرج امام زمان(عج)" است، اما بر اساس فرمایشی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند معنای دیگری نیز دارد و آن اینکه "افضل اعمالی" که اینجا آمده است اصل انتظار فرج است، یعنی همیشه گشایش وجود دارد و انتظار آن گشایش بالاترین اعمال است. این گشایش به این معنا نیز است که مؤمنان باید همیشه منتظر گشایش در امور باشند، هیچ گاه نباید ناامید شوند، نباید گمان کرد کاری نمی‌شود کرد و دیگر هیچ فایده‌ای ندارد.

 وی با بیان اینکه هر کانون مهدویت باید بداند در مسیر فعالیت خود گشایش را به همراه خواهد داشت، افزود: این تنها برای انتهای تاریخ نیست، ممکن است زمان زیادی را در پیش روی خود داشته باشیم و در همه مقاطع زمانی باید در انتظار فرج و گشایش باشیم. این نگاه یعنی نداشتن بن‌بست و مثبت اندیش بودن است. این نوع نگاه در هر تشکل و نهاد دانشجویی لازم است که هرگز در مسیر تلاشی که انجام می‌دهند ناامید نشوند و برای کانون‌های مهدویت واجب است زیرا با مفهوم انتظار و فرج همراه هستید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز