خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران:

"کم شدن فاصله شمال و جنوب شهر" سومین دغدغه‌ تهرانی‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۱۵۲

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت:‌ در نظرسنجی تابستان ۹۶ بعد از آلودگی هوا و ترافیک، کم شدن فاصله شمال و جنوب شهر مهمترین مطالبه و دغدغه مردم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری، در نشست خبری که صبح امروز با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و معاون خدمات شهری شهرداری تهران  انجام شد، گفت: شهرداری از ابتدا مسأله نیاز اجتماعی را دنبال می کرد و بیشترین سالن صندلی در تهران را شهرداری تهران ساخته است. کالبدهای فیزیکی متعددی در شهرداری تهران ساخته شده و در محلات تهران نیز سرای محله ایجاد شده است.

او ادامه داد: در دوره اخیر مدیریت شهری رویکرد کلی شهرداری تهران شهری برای همه بوده است اگرچه در نیمی از این دوره مردم درگیر با کرونا بوده اند و فعالیت های اجتماعی مستلزم حضور در صحنه فراهم نبود اما در شهرداری تلاش کردیم هم با کرونا مقابله کنیم و هم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

یگانه با بیان اینکه ریل گذاری تازه از شعار تهران شهری برای همه به سمت "جان تو جان شهر" رفته و افزود:هدف از این اقدام آن است که شهر جایی شاد برای همه و شهری امن برای زنان باشد، اگر قرار باشد زنان از فضای شهری استفاده کنند زنان باردار و مادران بچه‌های خردسال باید از آن استفاده کنند.

جوادی یگانه با بیان اینکه عدالت مساله اصلی این معاونت  است اظهار کرد: در نظرسنجی تابستان ۹۶ بعد از آلودگی هوا و ترافیک، کم شدن فاصله شمال و جنوب شهر مهمترین مطالبه و دغدغه مردم بود. به همین دلیل شهرداری در حریم شهر تهران کارناوال‌ها را برای اولین بار راه انداخت و کنسرت‌ها را برای مردم جنوب شهر در پارک‌ها برگزار کرد. در مددسراها و گرم‌خانه‌ها هم کنسرت برگزار کردیم. شهرداری در فضای کرونایی فضایی دسترسی به اساتید را به دانش آموزان داد.

معاون شهردار تهران درباره گرمخانه‌ها گفت: مساله آسیب‌های اجتماعی مهم است و فوت ۱۴ نفر در سال ۸۳ باعث ایجاد گرم‌خانه‌ها شد. در دوره جدید  فعالیت گرم‌خانه‌ها ۲۴ ساعته شد و تمام افرادی که تمایل به استفاده از آن دارند را پوشش می‌دهد و امروز کسی در سطح تهران نیست که جای خواب و غذای گرم نداشته باشد.

جوادی یگانه با اشاره به بخشنامه شهردار در ممنوعیت زباله گردی کودکان گفت: در این موضوع به جای برخورد با جمع‌آوری کودکان، با افرادی که این کودکان را به کار می‌گیرند برخورد می‌کنیم و فرقی نمی‌کند که پیمانکار شهرداری باشد یا فرد دیگری.

او با اشاره به اقدامات این معاونت در ایام کرونا گفت: شهرداری تهران برای ۱۸ هزار نفر از خانواده‌های که عزیزانشان را در پی شیوع کرونا از دست دادند بسته التیام بخش فرستاد.

معاون شهردار تهران گفت: به زودی کارت تکریم سالمندان در قالب کارت منزلت صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز