خبرگزاری کار ایران

تشریح جزییات لایحه تحقق شهر بیدار تهران/ضرورت عادلانه شدن واگذاری روزبازارها به افراد مستحق

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۰۶۶

جزئیات لایحه تحقق شهر بیدار در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی و به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران جزئیات لایحه «برنامه تحقق شهر بیدار تهران» مورد بررسی قرار گرفت. 

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در توضیح ماده ۱ این لایحه و نظرکمیسیون گفت: طرحی که تهیه شده می‌خواهد از ظرفیت‌های داخل شهر استفاده کند و بخشی از فضاها را برای استمرار فعالیت‌ها اختصاص دهد که در این طرح مشخص شده است. 

او ادامه داد: در این طرح ۵ پهنه مشخص شده است و در هر پهنه نقاطی را مشخص کردیم و کل منطقه مدنظر نبوده است. مثلا اگر پهنه جنوب ذکر شده است محدوده حرم حضرت عبدالعظیم را درنظر گرفتیم و یا در پهنه شرق، هفت حوض مدنظر است نه کل منطقه ۸. 

نوری افزود: بنابراین محدوده مشخص است و همه شهر مدنظر نیست چرا که این امکان وجود ندارد که تمام شهر تا صبح بیدار باشد، زیرا بسیار پرهزینه است و هم تبعاتی خواهد داشت. 

او در ادامه درمورد پیشنهاد بهاره آروین مبنی بر اینکه «منظور فعالیت‌هایی است که شرایطی را فراهم می‌کند که بتواند کسب و کارها در مناطق جغرافیایی مشمول این طرح بتواند اثر مثبت و مستقیم داشته باشد» در داخل طرح تامین است و پیشنهاد جدید چیزی به آن اضافه نمی‌کند. 

در ادامه پیشنهاد آروین درمورد بند ج ماده ۱ به رای گذاشته شد و به تصویب نرسید. سپس ماده ۱ این لایحه به رای گذاشته شد و با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید.

نوری همچنین درباره انتشار عمومی مجوزهای فعالیت در شهر بیدار به همراه دلایل تایید یا رد تقاضای اصناف،گفت: با این پیشنهاد موافقم زیرا در حال حاضر افرادی روزبازارها را در اختیار دارند که محل کسب و کار هم دارند و اینکار سبب می‌شود،روزبازار‌ها دست افرادی باشد که استحقاق دارند،قرار بگیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز