خبرگزاری کار ایران

سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان نقشه‌برداری تفاهم نامه امضا می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۳۶۰

​فردا و با حضور روسای دو سازمان در راستای اجرای قانون مدیریت بحران کشور سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان نقشه‌برداری تفاهم نامه امضا می کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از  سازمان مدیریت بحران ، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این باره اظهار داشت: تعامل مستمر درمواردی از قبیل پایش حرکات پوسته زمین در کشور، فرونشست، سونامی و سیل، و همچنین طراحی و تدوین ابزارهای نرم‌افزاری و بسترهای ارائه خدمات و تسهیلات برای مقاطع زمانی و کلاسه‌‌های مختلف مدیریت بحران از جمله اهداف این تفاهم نامه است.
نجار به همکاری در دستیابی به برآوردهای ریسک، تدارک مدیریت ریسک، انجام تحلیل‌های بحران، و تدوین تاثیرات اقتصادی و اجتماعی حادثه اشاره کرد و گفت: پایش حرکات پوسته زمین در کشور و همچنین گردآوری داده‌های مورد نیاز سامانه‌های پایشی و هشدار سریع زلزله، آتشفشان و سیل و ایجاد رصدخانه دائمی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تعیین پهنه‌ها و نرخ فرونشست در مناطق مختلف کشور را در توسعه شبکه دائمی پایش تراز دریا و ایجاد سامانه هشدار سونامی در سواحل کشور بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد: تهیه مدل هایی که احتمال وقوع حادثه سونامی در آن‌ها وجود دارد؛ به منظور تشخیص وسعت احتمالی مواجهه با حادثه و انتخاب مناسب کاربری‌ها در منطقه مورد نظر از دیگر دستاوردهای مورد نظر است.
دبیر ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به همکاری مشترک در برپایی مانورهای ارائه لایه های اطلاعات مکان محور گفت: در این مانورها، هریک از دستگاه‌های متولی، داده‌های مکانی را ارائه نموده و نشان می‌دهند که چگونه، در صورت بروز حادثه، اطلاعات مورد نیاز مدیریت بحران را تامین و ارائه می‌نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز