خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گسترش فناوری دریای شریف:

برخی دستورات پخت آبزیان در کشور موجب افزایش بهای مصرف آن می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۳۱۸

مدیرعامل شرکت گسترش فناوری دریای شریف گفت: دستورهای پختی که برای آبزیان عرضه می‌شود، اغلب بهینه نیست، به معنای دیگر شیوه پختی که برای آبزیان ارائه می‌شود موجب گران تمام شدن آن می‌گردد، درصورتی که اگر از دستورات پخت باصرفه‌تری استفاده شود، چه‌بسا قیمت کمتری در نسبت به مصرف گوشت قرمز و مرغ خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، « نوروزی» مدیرعامل شرکت گسترش فناوری دریای شریف در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به عوارض 0.5 درصدی در نظر گرفته شده برای صادرات آبزیان گفت: اخذ این عوارض برای محصولات کشاورزی منطقی به نظر می‌آید، زیرا محصولاتی که تولید می‌شود منابع ملی آب را مصرف می‌کنند؛ بنابراین باید عوارض صادرات آب مجازی برای آنها در نظر گرفته شود و نباید به صرف اینکه صادرات صورت می‌گیرد منابع ‌آبی کشور را دچار زیان کرد.

وی با بیان اینکه چون آبزیان دریایی مصرف آب شیرین کمتری دارند باید صنایع و محصولات مختلف دسته‌بندی شوند و بر اساس دسته‌های مختلف سیاست‌های متفاوتی برای آن اتخاذ شود، به معنای دیگر نیاز است تا تصمیمات مختلفی برای محصولات متنوع با توجه به میزان مصرف آب درنظر گرفته شود و محصولی که مصرف آب چندانی ندارد، از عوارض صادراتی معاف گردند.

مدیرعامل شرکت گسترش فناوری دریای شریف همچنین درخصوص لزوم فرهنگسازی مصرف آبزیان،‌ گفت: اغلب دستورهای پخت آبزیان بهینه نیست، به معنای دیگر شیوه پختی آموزشی برای آبزیان موجب گران تمام شدن آن می‌گردد، درصورتی که اگر از دستورات پخت باصرفه‌تری استفاده شود، چه بسا قیمت کمتری در نسبت به مصرف گوشت قرمز و مرغ خواهد داشت. همچنین اطلاع‌رسانی موجب افزایش آگاهی مردم شده و درنتیجه مصرف‌کننده به تاثیر مصرف آبزیان بر سلامتی پی می‌برند. و همچنین برگزاری جشنواره‌های غذایی نیز موجب ترغیب بازدیدکنندگان به مصرف آبزیان و آشنایی با شیوه طبخ آنها می‌شود.

وی اذعان کرد: ما زنجیره تولید داریم اما به زنجیره ارزش توجه نکردیم، درحالی که این زنجیره ارزش است که موجب افزایش کارآمدی محصولات می‌شودغ بنابراین باید نیاز بازار هدف شناسایی شود و اگر این نیازها در زنجیره ارزش اعمال شود، میتوان حلقه تولید را به توزیع متصل کرد. اگر زنجیره ارزش واقعی شکل گیرد، می‌توان در حوزه تولید نیز بهتر عمل کرد.

«شرکت گسترش فناوری دریایی شریف» با تکیه‌بر توان فنی متخصصین و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف از سال 1393 مطالعه بر روی مزارع پرورش ماهی در قفس را آغاز کرد و با پیشرفت مطالعات، در سال 1396 خورشیدی شرکت گسترش فناوری دریایی شریف فعالیت رسمی خود را با هدف بومی‌سازی مزارع پرورش ماهی در قفس شروع کرد. این شرکت موفق به توسعه نرم‌افزار طراحی سازه‌ها و سیستم مهار مزارع پرورش ماهی در قفس بر اساس استاندارد NS9415 و شرایط بومی ‌شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز