خبرگزاری کار ایران

فرماندار ویژه میاندوآب:

هر چه تلاش کردیم اختلافات شورا و شهردار میاندوآب حل نشد/ شهردار استعفا داد

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب گفت: هر چقدر تلاش کردیم اختلافات شورای اسلامی و شهردار میاندوآب حل نشد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از میاندوآب، ناصر امیری امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اختلاف نظر امری طبیعی است و ما تلاش خود را برای وحدت و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار که اختلاف نظر داشتند را با برگزاری جلساتی، انجام دادیم تا برای توسعه و عمران شهر قدم برداشته شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه تلاش ها برای رفع اختلاف اعضای شورای شهر و شهرداری کارساز نشد، افزود: به دنبال این موارد ما مطلع شدیم که شهردار میاندوآب در ۲۹ مهر استعفای خود را تقدیم دفتر استاندار کرده و استاندار نیز امروز با این استعفا موافقت کرده است.

وی  گفت: مواردی که در فضای مجازی توسط برخی از افراد مبنی بر عزل، برکناری و یا حکم انفصال بیان می شود، صحت نداشته و آن چیزی که مشخص بوده این است که شهردار استعفا داده و استعفای وی پذیرفته شده و مواردی که غیر از این مانند حکم انفصال بیان می‌شود، درست نیست.

امیری با اشاره به اینکه شهردار و شورای اسلامی شهر میاندوآب به تعامل نرسیده و همین امر سبب استعفا شده است، تصریح کرد: آبروریزی و هتک حرمت در فضای مجازی و تلگرام کار شایسته ای نبوده و نفعی به حال شهر ندارد و باید در مدت باقی مانده به مردم خدمت کرد، چرا که مردم و شهر به آبادانی، توسعه و عمران نیاز دارند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه مدت کمی تا انتخابات باقی مانده است، اظهار کرد: دو دستگی و اختلافات به نفع شهر و مردم نیست و از این اختلافات تنها مردم زیان می بینند.

وی گفت: منیت ها و هوای نفس است که اختلافات را به وجود می آورد و برای خدمت به شهر و مردم و به حرمت خون شهدا، باید اختلافات را کنار گذاشته و تنها به فکر خدمت به مردم بود، مردم همیشه از اختلافات آسیب دیده اند.

امیری با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دوران مسئولیت عبدالله عبدالهی در شهرداری میاندوآب، افزود: احداث روگذر، پل لیلان چایی، ۸۷ هکتار آسفالت ریزی معابر، افزایش سرانه فضای سبز، احداث پارک ها، خرید و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات از جمله اقدامات ماندگار نامبرده با همکاری شورا اسلامی شهر است که قابل کتمان نیست و همه آنها را می بینند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه نباید بدون دلیل و مدرک به کسی اتهام زد، اظهار کرد: ما نباید به کسی اتهام بزنیم، تخلفی برای ما محرز نیست، باید مرجع قضایی و نهادهای متولی به آن رسیدگی کنند نه اینکه در تلگرام و فضای مجازی با آبروی کسی بازی شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا نباید شهردار استعفای خود را به شورای اسلامی شهر تقدیم می کرد، تصریح کرد: نمی توان گفت که چرا به شورا تحویل نداده است ولی با توجه به اختلافاتی که وجود داشته، شهردار تصمیم گرفته تا استعفای خود را به استاندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان تقدیم کرده و وی نیز با آن موافقت کرده اند.

امیری با بیان اینکه باید از تفرقه دوری جست، افزود: اعضای شورای شهر اکنون وظیفه دارند تا سرپرست شهرداری را با استعفای شهردار انتخاب کرده و در مدت باقی مانده مسئولیت خویش به مردم خدمت کنند.

به گزارش ایلنا، شمس الدین نجفیان نیز از سوی شورای شهر بعنوان سرپرست شهرداری تا زمان انتخاب شهردار برگزیده شده است.

کد خبر : ۴۲۲۹۲۰