خبرگزاری کار ایران

پریسا علیلو در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

اعضای جمعیت زنان مسلمان نواندیش آذربایجان غربی چهره‌های دانشگاهی و فرهنگی هستند

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۱۸۸

اعضای شورای مرکزی و روسای کمیته‌های جمعیت زنان مسلمان نواندیش آذربایجان غربی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نخستین جلسه جمعیت زنان مسلمان نواندیش آذربایجان غربی که روز پنجشنبه در محل خانه جوان ارومیه برگزار شد، اعضای شورای مرکزی (هفت نفر ) و علی‌البدل (چهار نفر) انتخاب شدند.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به اهداف جمعیت گفت: مهمترین هدف جمعیت زنان مسلمان نواندیش، رفع تبعیض‌های جنسیتی، قومی و خشونت علیه زنان با چشم انداز واقع گرایانه است.

پریسا علیلو تلاش برای افزایش مشارکت اجتماعی بانوان در امور اجتماعی و تسهیل حضور آنان در پست‌های دولتی، توانمندسازی زنان، تکریم موقعیت زنان در خانواده، آگاهی بخشی به زنان دربارۀ حقوق شهروندی و حقوق خود و شناسایی و معرفی افراد فرهیخته و توانمند به جامعه را از دیگر اهداف جمعیت زنان مسلمان عنوان کرد.

وی همچنین عضوگیری، برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای توانمندسازی بانوان و برگزاری همایش های فرهنگی و اجتماعی با محوریت زنان را از جمله برنامه های جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان اعلام کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه اعضای جمعیت چهره های دانشگاهی و فرهنگی هستند، افزود: جمعیت زنان مسلمان نواندیش درصدد است اقدامات حمایت گری از بانوان فرهیخته را برای آماده سازی و توانمندسازی آن ها برای حضور در جامعه داشته باشد.

علیلو با بیان اینکه نگاه درست به زن در جامعه ما وجود ندارد، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا هویت اصیل زنان منطبق با نیازهای جامعه نهادینه شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گریزی به انتخابات پیش رو زد و یادآور شد: به طور قطع جمعیت در انتخابات پیش رو حضور خواهد داشت و موضوع توانمندسازی زنان برای حضور در انتخابات شورای شهر چه به عنوان کاندیدا و چه به عنوان رای دهنده را دنبال خواهد کرد.

در ادامه این جلسه روسای کمیته‌های جمعیت زنان مسلمان نواندیش آذربایجان غربی شامل کمیته های سیاسی، علمی، پژوهشی، حقوقی، تشکیلات، امور مالی و رفاهی، روابط عمومی، ارتباطات و رسانه انتخاب شدند که با توجه به برخورداری آذربایجان غربی از اقوام و ادیان مختلف و با تایید اعضا "کمیته اقوام و مذاهب" نیز افزوده شد.

گفتنی است فعالیت جمعیت زنان مسلمان نواندیش در آذربایجان غربی از یک ماه گذشته آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز