خبرگزاری کار ایران

دیدار نماینده کمیساریای عالی سازمان‌ملل در امور پناهندگان در ایران با استاندار آذربایجان‌غربی

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران با استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، در این دیدار قربان‌علی سعادت استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از عملکرد دولت آمریکا و همپیماناش در منطقه گفت: متاسفانه سیاست‌های غلط آمریکایی‌ها در منطقه موجب آوارگی مردم، مهاجرت‌های غیر قانونی و مشکلات زیادی برای برخی کشورها از جمله افغانستان سوریه و عراق شده است.

سعادت گفت: آمریکا‌یی‌ها حقوق بشر را زیر پایشان می‌گذارند و از دریافت پول از برخی کشورها از جمله عربستان حقوق بشر را محدود می‌کنند.

وی با اشاره به ورود مهاجران غیر قانونی به ایران و دستگیری بسیاری از آنان در مرزهای استان گفت: متاسفانه این افراد مهاجر مشکلاتی را برای امنیت و مرزهای استان بوجود آورده اند که باید سازمان‌ملل پاسخگو باشد.

«سیوانکا دانا پالا» نیز در دیدار اظهار کرد: طی مدتی که در ایران هستم شاهد برخورد خوب و انسان‎دوستانه ملت و دولت ایران با پناهندگان و اتباع خارجی بوده‎ام و اعتقاد دارم ایران اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه کمک به اتباع و پناهندگان انجام داده که در مجامع بین‎المللی کمتر به آن پرداخته شده است.

وی همچنین بحث پوشش بیمه همگانی برای پناهندگان و اتباع خارجی را از دیگر اقدامات ارزشمند دولت جمهوری اسلامی ایران در حوزه اتباع عنوان کرد.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل ظرفیت‎های موجود در جمهوری اسلامی ایران برنامه‎هایی که در حوزه پناهندگان اجرا شده کاملاً موفقیت‎آمیز بوده که این جای تقدیر و تشکر از همکاری دولتمردان و ملت عزیز دارد.

وی با اشاره به تجربیات استان آذربایجان‌غربی در وقوع بحران‌های جمعیتی در حوزه پناهندگان و مدیریت پناهندگان عراقی ادامه داد: ما نیز کنار شما هستیم و در صورت نیاز از تجربیانت شما بهره‌مند خواهیم شد و حس همکاری و حس نزدیکی با شما داریم.

کد خبر : ۴۱۲۲۷۹