خبرگزاری کار ایران

فرماندار خوی

بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان ورود پیدا کند

فرماندار خوی گفت: پیشنهاد بنده این است که در صورت تایید دانشگاه علوم پزشکی استان بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان هرچه زودتر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوی، حسین سیوانی در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و سایر مسئولان امر در سالن اجتماعات فرمانداری خوی برگزار شد، با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان در کشور اظهارکرد: بعد از انقلاب اسلامی مقوله بهداشت و تامین سلامت مردم و امنیت غذایی از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید نیز در حوزه سلامت با اجرای طرح تحول سلامت شاهد بهبود شاخص‌ها در این بخش بودیم.

وی با اشاره به محدود بودن منابع مالی در حوزه سلامت اظهار کرد: اگر منابع محدود است باید مدیریت شود و اگر مدیریت منابع و مدیریت سازمانی درست صورت گیرد نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

فرماندار خوی به سرمایه‌گذاری بخش خصوص در بخش بهداشت و درمان اشاره کرده است و گفت: استان آذربایجان غربی از معدود استان‌هایی است که نتوانسته از سرمایه‌های بخش خصوصی در بخش بهداشت و درمان استفاده کند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد مشخص بنده این است که  در صورت تایید دانشگاه علوم پزشکی استان بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، با همکاری ادارات مرتبط مقدمات امر فراهم شود تا درصورت درخواست بخش خصوصی زمینه برای سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان هرچه زودتر فراهم شود.

سیوانی درباره وضعیت بیمارستان‌های شهرستان خوی گفت: از سال 1337 بیمارستان جدید در شهرستان خوی احداث نشده است و با توجه به رشد جمعیت شهرستان خوی و خدمت‌رسانی به مردم شمال استان، این بیمارستان‌ها جوابگوی وضعیت فعلی نیستند.

وی ادامه داد:  با تلاش‌های انجام گرفته و حمایت‌های دولت تدبیر و امید و با بهره‌برداری از بیمارستان 164 تختخوابی و بیمارستان تامین اجتماعی و بیمارستان آیت الله خوئی، وضعیت درمان شهرستان به وضعیت مطلوب رسیده  و نیازهای شهروندان تامین می‌شود.

کد خبر : ۳۶۱۳۴۲