خبرگزاری کار ایران

چهارشنبه سوری پیش از موعد، شهرستان اشنویه را سیاه پوش کرد

کشته و مصدوم شدن 13 نفر در چهارشنبه سوری پیش از موعد در شهرستان اشنویه صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهارشنبه سوری! نام کهنی که چند سالی است به جای شادی و افتخار برای ایرانیان، غم و ماتم را به مردم این دیار کهن هدیه می‌دهد، سرزمینی که پس از باریدن باران رحمت اسلام بر پیکر بی‌جانش، نگین درخشانی بر قامت بشریت بود امروز نام‌های کهنش را در حالی می‌بیند که بجای نشاندن لبخند بر لبان معصوم کودکانش و دادن هدیه نوروزی به آنان، غم و اندوه و آلودگی محیطی و سر و صدا را برایشان به ارمغان می‌آورد.

بعد از ظهر روز سه شنبه هجدهم اسفند ماه خبر کشته و مجروح شدن ۱۳ نفر در اثر استفاده از مواد آتش زا مردم شهرستان اشنویه را در غم و ماتم فرو برد.

یکی از مصدومان حادثه جوان ۲۲ ساله‌ای است که در اثر شدت موج انفجار کوله پشتی محتوی مواد آتش زا قبل از انتقال به بیمارستان و علیرغم تلاش پرسنل اورژانس و انجام عملیات CPR جان خود را از داد.

یکی دیگر از مصدومین که به شدت از ناحیه سر، صورت، چشم‌ها، دست راست و سینه دچار سوختگی شده بود ضمن انجام اقدامات اولیه به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه منتقل گردید.

لازم به ذکر است که سایر آسیب دیدگان به علت شدید نبودن صدمات وارده پس از انجام خدمات درمانی در اورژانس بیمارستان، مرخص گردیدند.

ابوبکر افشنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این باره به خبرنگار ایلنا، گفت: متاسفانه با توجه به فرهنگ غلطی که در شهرستان بوجود آمده و مراسم چهارشنبه سوری هرسال دو بار برگزار می‌گردد، امروز شاهد حوادث ناگواری بودیم که شهر را سیاهپوش کرد.

افشنگ ادامه ضمن تسلیت به خانواده آسیب دیدگان گفت: امیدوارم مسئولین امر با همکاری مردم، در راستای برچیده شدن این فرهنگ غلط چاره‌ای بیندیشند تا دیگر شاهد اینگونه حوادث ناگوار و ریختن اشک مادرانمان نباشیم.

کد خبر : ۳۵۴۲۵۷