خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خبر داد:

صدور اخطاریه زیست‌محیطی به واحدهای شن و ماسه در اشنویه

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۴۲۵

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اشنویه از صدور اخطاریه زیست محیطی به واحدهای شن و ماسه این شهرستان خبر داد.

علیرضا بقالی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گفت : در جریان پایش زیست محیطی واحدهای تولید شن و ماسه شهرستان اشنویه دو فقره اخطاریه زیست محیطی به واحدها صادر شد.

وی افزود: این واحدها در فرایند تولید شن و ماسه، پساب تولیدی را به رودخانه گدار اشنویه هدایت کرده و بدینوسیله سبب ایجاد آلودگی رودخانه شده اند.

 بقالی در ادامه عنوان کرد: در جریان ارائه اخطاریه‌های زیست محیطی به واحدها با تعیین مهلت قانونی از مسئولان کارخانه های تولید شن و ماسه خواسته شده است که نسبت به تخیله ، اصلاح و بهبود وضعیت حوضچه های ترسیب اقدام کنند و در صورت ادامه آلودگی برابر قوانین و ضوابط بازدارنده زیست محیطی به ویژه آیین نامه اجرایی نحوه جلوگیری از آلودگی آبها اقدام به عمل خواهد آمد.

شایان ذکر است، در شهرستان اشنویه تعداد 7 واحد تولید شن و ماسه در جوار رودخانه گدار مشغول به فعالیت هستند که همگی واحدها اقدام به اجرای برنامه خوداظهاری کرده و نیز برای ترسیب بار آلودگی‌ها دارای حوضچه های ته نشینی هستند که البته گاها با تکمیل ظرفیت حوضچه ها و عدم مدیریت مناسب آنان آلودگی ناشی از ورود ذرات معلق و گل آلودی رودخانه مشاهده می شود.

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه با اجرای برنامه های پایش مستمر واحدها با جدیت و قاطعیت  با واحدهای آلاینده برخورد کرده و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی با در نظر گرفتن ضوابط مربوطه اقدامات قانونی را بعمل خواهد آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز