خبرگزاری کار ایران

اقامت پنج هزار گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۴۶۰

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در سه روز اول تعطیلات نوروز امسال تعداد پنج هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان اقامت کردند.

به گزارش ایلنا، جلیل جباری  بیان کرد: طبق اطلاعات ثبت شده بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی آذربایجان غربی تاکنون ۱۸ هزار نفر از این اماکن بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال پس از یک دوره ۲ ساله رکود کرونایی شاهد شروع سفرهای نوروزی به این استان هستیم، ادامه داد: با وجود بارش برف در تعدادی از شهرهای آذربایجان غربی آمار اقامت و بازدید از مراکز تاریخی و موزه‌ها افزایش یافته است.

جباری گفت: در سه روز اول تعطیلات نوروز امسال تعداد پنج هزار  مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان  اقامت کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی یادآور شد: تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.

جباری بابیان اینکه ۲۲ راهنمای گردشگری در مراکز اقامتی و موزه‌های سطح استان مستقر شده و اطلاعات لازم را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند گفت: برگزاری مراسم نوروزگاه در ۳۵ مکان در سطح استان با ۱۲۵ عنوان برنامه از جمله برنامه‌های نوروزی در آذربایجان غربی است.

وی با بیان اینکه نظارتها بر اماکن گردشگری تشدید شده است، اضافه کرد: پایش سلامت مسافران ورودی به موزه ها و هتل‌ها انجام و کد ملی آنها در سامانه ایران من برای اینکه مشخص شود دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ثبت می‌شود.

جباری تاکید کرد: جامعه هتلداران استان هم برای ارائه تخفیف ۲۰ درصدی به مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده‌اند که ابن امر در افزایش اقامت گردشگران موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز