خبرگزاری کار ایران

۷۰ درصد صید رودخانه ارس در تور صیادان غیر مجاز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۶۷۷

رئیس اداره شیلات پلدشت گفت: متاسفانه فعالیت برخی افراد سودجو و خارج از فعالیت تعاونی با صید غیرمجاز معیشت صیادان را در خطر انداخته است.

محمد مقدم در گفت و گو با ایلنا،با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از صید امسال از رودخانه ارس در تور صیادان غیرمجاز بوده که معیشت صیادان تعاونی را در خطر انداخته است، تصریح کرد: پلدشت دارای ۲ تعاونی صیادی بوده که محل ارتزاق ۴۰۰ خانوار روستانشین حاشیه رودخانه ارس است.

وی اظهار کرد: ماهیان صید شده ازدریاچه پشت سدارس به استان ها و کشورهای منطقه ارسال می شود، امسال برای حمایت از تعاونی های صید و صیادی ده‌ها گونه انواع بچه ماهیان گرم آبی به رودخانه ارس رهاسازی شده است

رییس اداره شیلات پلدشت افزود: امسال حدود ۳٫۵ میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی شامل چهارگونه “فیتوفاک”، “بیگهد”،”  آمور” ،” کپور” و صوف جهت حمایت از تعاونی های صید و صیادی به دریاچه ارس رهاسازی شده است.

به گفته وی پیش بینی می‌شود تا پایان فصل صید ۳هزار و ۷۵۰ تن انواع ماهیان استخوانی از دریاچه پشت سدارس شهرستان پلدشت صید شود.

مقدم با اشاره به وضعیت بحرانی شاه میگوی دراز آب های شیرین گفت: از سال ۹۷ شاه میگو نداریم و این گونه ارزشمند در حال نابودی است که نیازمند عظم استانی و ملی برای احیای آن است.

رییس اداره شیلات پلدشت افزود: فصل صید از شهریور ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه می یابد که در این فصل صید برای صیادان تعاونی ها مجاز است، صید برای افراد فاقد مجوز در تمام فصول سال ممنوع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز