خبرگزاری کار ایران

شنبه آینده به مدت ۳ روز برگزار می‌شود؛

هفتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۳۱۸

مدیر اجرایی همایش بین المللی شمس و مولانا گفت: هفتمین دوره همایش بین المللی علمی و فرهنگی به مناسبت روز بزرگداشت شمس، از امروز در شهرستان خوی آغاز شده و به مدت چهار روز برگزار می‌شود‎.

به گزارش ایلنا،رضا جعفرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این رویداد علمی بین المللی که به مدت ۳ روز برگزار خواهد شد، ۱۲ نفر از اساتید برجسته کشور و ۱۱ ‌نفر از اساتید و پژوهشگران کشورهای فرانسه، آمریکا، اسپانیا، ترکیه. بنگلادش و لبنان سخنرانی و مقالات خود را در حوزه ‌های ادبی و عرفانی و معرفتی در خصوص شمس و مولانا ارائه می‌کنند. ‎

وی بیان کرد: سخنرانی‌های علمی هفتمین همایش بین المللی شمس و مولانا در بستر مجازی به نشانی ‌https://meeting.atu.ac.ir/ch/shams ‌‌ روزهای ۱۰ تا ۱۲ مهرماه هر روز از ساعت ۱۷.۳۰ تا ۲۱.۳۰ برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی همایش بین المللی شمس و مولانا ادامه داد: هم‌چنین سخنرانان داخلی و خارجی جدیدترین پژوهش‌ها و مقالات خود را با موضوع شمس و مولانا ارائه خواهند کرد که ‌علاقمندان می‌توانند با وارد شدن به پیوند همایش از برنامه‌های این رویداد بین المللی استفاده کنند.

جعفرپور‌ افزود: برنامه حضوری بزرگداشت عارف بزرگ قرن هفتم هجری شمس ‌تبریزی نیز هفتم مهرماه، با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و با حضور حداقلی علاقمندان و جمعی از مسولان ‌کشوری و منطقه‌ای در مجتمع فرهنگی و هنری خوی برگزار می شود.

وی رونمایی از کتاب مجموعه مقالات ششمین همایش بین المللی شمس و مولانا، رونمایی از پروژه موزه شمس تبریزی ‌به صورت مجازی و حقیقی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی و موسسه ایکوم را از ‌دیگر برنامه‌های این روز اعلام کرد که به دلیل شرایط کرونایی شهرستان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور حداقلی ‌دوستداران شمس و مولانا خواهد بود‎.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز