خبرگزاری کار ایران

پیش بینی برداشت بیش از ۴۱ هزار تن سیب زمینی از مزارع آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۷۶۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت بیش از ۴۱ هزار و ۹۰۰ تن سیب زمینی از مزارع استان در طی سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا،اکبر کرامتی گفت: امسال یک هزار و ۴۴۵ هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول سیب زمینی رفته است که میانگین تولید در هر هکتار در حدود ۲۹ تن است.

کرامتی تصریح کرد: در آذربایجان غربی اکثر مراحل برداشت این محصول به ‌صورت مکانیزه انجام‌ می شود و از اواخر اسفند ماه کشت این محصول آغاز شده و برداشت آن نیز از اواخر تیر تا شهریورماه ادامه دارد. 

وی اضافه کرد: ارقام کشت شده در سطح استان شامل رقم های آگریا، سانته، بانبا و بیلوا ، جلی است و شهرستان هایی که بیشترین سطح زیر کشت سیب زمینی استان را به خود اختصاص داده اند، شامل شهرستان‌های چالدران، خوی، و ارومیه می‌شوند.

وی ادامه داد: کشت این محصول به دلیل کاهش بارندگی ها، در حدود ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و عمدتا سیب زمینی‌هایی که در سطح استان کشت می‌شود از بذرهای اصلاح شده هستند. 

کرامتی تاکید کرد: بیش از ۶۰ درصد مزارع سیب زمینی استان با استفاده از سیستم آبیاری بارانی ویا نوارتیپ آبیاری می شود. 

به گزارش ایلنا، شهرستان چالدران به عنوان مهم‌ترین قطب‌ تولید سیب زمینی در آذربایجان غربی است و محصول سیب زمینی این شهرستان نیز از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز