خبرگزاری کار ایران

۶۰ درصد کارگران آذربایجان‌غربی فاقد مسکن هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۷۰۸

نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان‌غربی گفت ۶۰ درصد از کارگران واحدهای تولید صنعتی و خدماتی و کشاورزان آذربایجان‌غربی مستاجر و فاقد مسکن هستند.

بهمن عزیزی در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار داشت: طبق بررسی‌های میدانی حدود ۴۰ درصد از کارگران آذربایجان‌غربی از طریق تعاونی‌های مسکن و برخی نیز  با آورده خودشان یا با دریافت تسهیلات بانکی از طریق مساکن مهر صاحب خانه شده‌اند.

وی با بیان اینکه کارگران در تأمین مسکن با مشکل مشکلات زیادی مواجه هستند افزود: دهه‌های ۷۰ و ۸۰ تعاونی‌های مسکن و سازمان ملی مسکن و شهرداری‌ها در راستای مسکن‌دار کردن کارگران و آحاد مردم گام‌های خوبی برداشته بودند اما در دهه ۹۰ تقریباً این حرکات  به بن‌بست و یا به انحراف کشیده شد و مردم و کارگران درگیر مسائل حقوقی و قضایی  مساکن و زمین‌های خریداری شده هستند.

 این مقام کارگری تاکید کرد: ۸۰ درصد کارگران آذربایجان غربی حداقل بگیر هستند و پیش‌بینی می‌شود با این ابرتورم موجود تا ۵۰ سال آینده کارگران صاحب مسکن شوند.

وی از مسئولان استانی خواست مسکن‌های ارزان قیمت با متراژ ۷۰ تا ۱۰۰ متری احداث و در اختیار کارگران و قرار دهند.

 عزیزی افزود: با احداث مسکن هم برای جوانان ایجاد شده و هم زمینه اشتغال و مسکن آنها تأمین می‌شود.

 وی با انتقاد شدید از عملکرد مسئولان دولتی در راستای طرح ملی مسکن اظهار داشت: دولت در این طرح آجر روی آجر  نگذاشته فقط شعار ثبت نام طرح ملی مسکن را داده است تا به حال زمینی به این طرح اختصاص نیافته و در این راستا قدمی برنداشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز