خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان تبریز:

با توسعه عرصه ورزش همگانی، جامعه سالم گسترش می یابد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۴۶

آیین اختتامیه همایش پیاده روی همگانی و خانوادگی در ائل گلی تبریز برگزار شد.

فرماندار شهرستان تبریز تأکید کرد: با توسعه عرصه ورزش همگانی، جامعه سالم گسترش می یابد

به گزارش خبرنگار ایلنا رحیم شهرتی فر امروز در آیین اختتامیه همایش پیاده روی همگانی و خانوادگی در ائل گلی تبریز گفت: عرصه ورزش، عرصه انسان سازی و جامعه سازی است و یکی از شاخصه های مشروعیت هر دولتی میزان مشارکت و حضور مردم در امورات مختلف جامعه است و ایجاد این زمینه ها بر عهده دولتها بوده و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نگاه به عرصه ورزش، عرصه انسان سازی و جامعه سازی و خدمت رسانی در اعتلای سلامتی و فرهنگی جامعه است.

وی با بیان اینه ورزش عامل مهم در داشتن جامعه سالم با سلامت عمومی بالاست اظهار داشت: ورزش همگانی سطح سلامتی و شادابی جوانان ونوجوانان و جامعه را درحوزه‌های مختلف علمی، اخلاقی، اقتصادی وهنری را بالا می‌برد و جامعه را در مسیر پویایی و رشد قرار می‌دهد.

شهرتی فر مبارزه با بلای خانماسوز اعتیاد را مهمترین وظیفه ارگانها و نهادها دانست و افزود: با توجه به ورزش همگانی و نهادینه کردن ورزش در خانواده ها تنها میتوان به مبارزه با اعتیاد رفت و ورزش علاوه بر افزایش داشته های سلامتی جسمانی بر سلامتی روحی نیز تاثیرگذار بوده و میتواند با اگاهی بخشی جلوی معظلات اجتماعی و فرهنگی همچون اعتیاد را گرفت.

همایش بزرگ پیاده روی همگانی و خانوادگی ۱۰۰ هزا نفری مردم تبریز با شعار جامعه سالم با نشاط و عاری از اعتیاد در پارک ائل گلی تبریز به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران توسط اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزشهای همگانی استان و اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان و همکاری استانداری استان، فرمانداری تبریز، شهرداری تبریز، صدا و سیما، نیروی انتظامی، سپاه عاشورا، بسیج ورزشکاران، هلال احمر، اورژانس و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

این همایش از ساعت ۸ صبح با تجمع مردم ورزش دوست تبریز و با حضور پورمهدی معاون عمرانی استانداری آذربایجانشرقی، رحیم شهرتی فر فرماندار شهرستان تبریز، جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان، سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان استان، امیر اسدی فر فرمانده پدافند هوایی شمالغرب کشور و جمعی از مدیران و فرماندهان نیروی های مسلح و انتظامی و حضور پرشور نیروهای بسیجی و سپاه عاشورا آغاز شد و شرکت کنندگان مسیر ۳کیلومتری جاده ائل گلی را در یک هوای مطبوع طی کردند.

در مسیر این همایش که زن و مرد و پیر و جوان و حتی خردسالان نیز حضور داشتند با آرمانهای شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و نثار گل به تمثال شهدا تجدید بیعت کردند.

در آیین اختتامیه این همایش از ۱۲۰ جایزه شامل کمک هزینه عتبات عالیات، دوچرخه و بسته های ورزشی، ۲۲ جایزه به میمنت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرعه کشی شد و به شرکت کنندگان اهداء شدو مابقی جوایز به زودی قرعه کشی و اسامی برندگان اعلام خواهد شد.

همچنین در این آیین گروه ورزش باستانی و مرشد پهلوانی، گروه طناب زنی، دوچرخه تریال و گروه ۶۰ نفره سرود دانش آموزی دبیرستان امام سجاد(ع) تبریز به اجاری برنامه پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز