خبرگزاری کار ایران

معاون امور بودجه، آموزش و فرهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور:

آیین راه اندازی دانشگاه‌ها در کشور نامتعادل است

کد خبر : ۲۰۳۸۳۶

اگر روند رشد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به این منوال پیش برود در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

معاون امور بودجه، آموزش و فرهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور آیین راه اندازی و تأسیس دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزش عالی در کشوررا نامتعادل خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی الهیار در دومین گردهمایی معاونان اداری، مالی، منابع و پشتیبانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور سخن می گفت، اظهار داشت: ایجاد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید بر اساس ظرفیت ها و توانمندی‌های استان‌ها صورت گیرد و بتواند برای نیازهای کشورمان در عرصه های مختلف از جمله تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص کار ساز باشد.

وی تصریح کرد: اگر روند رشد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به این منوال پیش برود در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

الهیار، مهمترین اهداف دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد، با توجه به نیاز روز جامعه ذکر کرد و افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در دانشگاه های کشورمان وجود دارد که باید از این توانمندیها برای رفاه جامعه و برای توسعه همه جانبه کشورمان استفاده شود.

وی یادآور شد: برای داشتن بودجه باید برنامه داشت و برای اجرای این برنامه ها نیز بودجه ضروری است که در صورت کنار هم قرار این دو مقوله می توان به اهداف مورد نظر رسید.

معاون امور بودجه، آموزش و فرهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به تدوین برنامه ششم کشور در حوزه دانشگاه ها نیز اظهار داشت: اساتید و متخصصان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با دادن طرح و برنامه می توانند در تدوین برنامه ششم به کمک دانشگاه ها بشتابند و از بسیاری از چالش های موجود در زمینه بودجه و اجرای پروژه ها در دانشگاه جلوگیری کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز