خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

دومین دوره جشنواره ملی حیدربابای شهریار، متفاوت با سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۲۳۳

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستان آباد گفت: دومین دوره جشنواره هنری حیدربابای شهریار ۲۳ تیر ۱۴٠۲ در روستای خشکناب بستان آباد زادگاه استاد شهریار برگزار خواهد شد.

نصیر قمصری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: دومین دوره جشنواره هنری حیدربابای شهریار با اهتمام ویژه تمامی اعضای شورای اداری، هنرمندان و خبرنگاران شهرستان بستان آباد در بهار و تابستان سال ۱۴٠۲ برگزار خواهد شد.

قمصری افزود: فراخوان دومین دوره جشنواره هنری حیدربابای شهریار در ۱۵ فروردین ۱۴٠۲ در چهار بخش شعر، خوشنویسی، نقاشی و طراحی پوستر اعلام شد که تا امروز ۵٠٠ اثر از 13 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستان آباد، اختتامیه این جشنواره ۲۳ تیر ساعت ۱۵ در محل باغ روبروی خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب بستان آباد برگزار خواهد شد. 

وی در ادامه به آسفالت مسیر روستای خشکناب (زادگاه استادشهریار) اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح آسفالت مسیر روستای خشکناب که به همت و پیگیری نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی انجام شده انتظار می‌رود استقبال مردم و هنردوستان بیش از دوره اول باشد. 

قمصری گفت: اجرای برنامه های جانبی مثل تور دوچرخه سواری از بستان آباد تا خشکناب در روز جشنواره، برگزاری مسابقه عکاسی با موبایل از صحنه های جشنواره و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای سنتی از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه این جشنواره است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بستان آباد از عدم ثبت این جشنواره در تقویم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجانی خبر داد و خاطرنشان کرد: با اینکه هنوز این جشنواره در تقویم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ثبت نشده اما در تلاشیم با تعامل و همکاری مسئولان شهرستانی و استانی مقدمات برگزاری این جشنواره به صورت بین المللی در سال آینده فراهم شود. 

وی علت به تاخیر افتادن زمان اختتامیه این جشنواره را سفر اخیر رئیس جمهور به استان اعلام کرد که زمان اختتامیه این جشنواره از دوم به ۲۳ تیر ماه موکول شد. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستان آباد در ادامه افزود: مردمی بودن، حضور و مشارکت مردم برگ برنده این جشنواره است و امسال جشنواره با حضور هنرمندان برجسته ملی و کشوری و نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد که انتظار داریم میراث فرهنگی خانه پدری استاد شهریار را هر چه زودتر تجهیز کند تا مدعوین و میهمانان جشنواره همانند سال قبل با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز