خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

ثبت نام 12 هزار مازندرانی به صورت داوطلبانه برای اهدای عضو

استان مازندران با دارا بودن حدود هزار و 200 خانه بهداشت و 250 مرکز بهداشت و 36 بیمارستان در حوزه پزشکی در کشور از استانهای شاخص است.

ساری - ایلنا: محمدمهدی ناصحی با بیان اینکه زنده کردن یک فرد به منزله زندگی بخشیدن به یک جامعه می باشد افزود: در کشور ما باید بر اساس اعتقادهای مذهبی و تنسان دوستانه ای که وجود دارد جایگاه اهدای عضو ارتقا پیدا کند.

به گزارش ایلنا از ساری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اولین سمپوریوم پیوند اعضا در هتل سالاردره ساری که با حضور 50 نماینده دانشگاه علوم پزشکی و اساتید برتر کشور اسپانیا و اعضای tpm برگزار شد، اظهار داشت: با برگزاری این همایشها در کشور و استان می توان از تجربیات آنها جهت بهره برداری بهتر از بیماران مرگ مغزی استفاده نمود.

ناصحی استان مازندران را از استانی با ظرفیت علمی بالا عنوان کرد و گفت: استان مازندران با توجه به قابلیت های فراوان در بخش کشاورزی و صنعت در زمینه پزشکی نیز از قابلیت های فراوانی برخوردار است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل با 10 هزار دانشجو در حوزه پزشکی از ظرفیت های قابل ملاحظه استان است.

این مقام مسئول بیان داشت: استان مازندران با دارا بودن حدود هزارو 200 خانه بهداشت و 250 مرکز بهداشت و 36 بیمارستان در حوزه پزشکی در کشور از استانهای شاخص است.

وی با اشاره به اینکه کار پیوند اعضا در استان از سال 87 کلید خورد افزود:در سال اخیر همکاری خوبی با دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران داشتیم و رتبه برتربرای همکاری با این دو دانشگاه کسب کرده‌ایم.

ناصحی با اعلام اینکه ما در سال گذشته 52 نفربیمار مرگ مغزی به سمت اهدای عضو سوق داد ه شد افزود:در هفت مرکز بیماری ما 260 نفر بیمار نیازمند عضو پیوند عضو انجام شد.

وی در پایان تصریح کرد: حدود 12 هزار نفر مازندرانی برای اهدای عضو به صورت داوطلبانه ثبت نام کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز