خبرگزاری کار ایران

زاكانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

شخصیت سیاسی نجفی معتدل نیست

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۰۹

«آقای نجفی اگر کسی در روز روشن خورشید را نمی بیند نباید به او مسئولیت بزرگی همچون وزارت آموزش و پرورش را بدهیم. همکاران محترم عنان کار را به دست کسی ندهید که به نظام اتهام می زند.»

علیرضا زاکانی در صحن علنی مجلس عنوان کرد: امیدوارم دولت روحانی موفق و کارآمد باشد. من مخالف حضور نجفی در وزارت آموزش و پرورش هستم و دلایل خود را در سر فصل هایی عنوان می کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این نماینده مجلس كه در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت یازدهم سخن می‌گفت ادامه داد: اولین دلیل مخالفت با نجفی مواضع اعتقادی اوست، به واسطه جایگاه و رویکردی که آموزش و پرورش در تقابل نظام ارزشی اسلام و غرب دارد مخالف نگاهی هستم که نجفی به آموزش و پرورش دارد. در نگاه ارزشی اسلامی انسان ابعاد مادی و معنوی دارد اما در غرب تنها بعد مادی مدنظر است. همچنین در جامعه اسلامی فضیلت هایی وجود دارد که هدف است اما در غرب همه تلاش ها معطوف خلق ثروت است. نجفی اعتقاد لازم را به این جایگاه آموزش و پرورش ندارد.

زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: در فرمایشات امام و رهبر معظم انقلاب و در قانون اساسی و همه آنچه مستندات انقلاب اسلامی است توجه به این حوزه مسئولیتی است. همان طور که قانون برنامه پنجم در ماده 19 به تحول مبتنی بر فسلفه اسلامی در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده است اما در برنامه نجفی در اولین بند آن اختصاص به همین سند دارد اما تحت عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. استمرار گفتمان تحول در آموزش و پرورش همراه با تشکیل شورایی از صاحبنظران به منظور بررسی این سند پیش بینی شده است.

وی گفت: اگر کسی به نجفی اشکالی می‌گیرد بخشی از آن به نوع نگاه نادرست اوست که به این مجموعه انسان ساز دارد و هشت سال آن را تجربه کرده است. با توجه به دوره مدیریتی نجفی در آموزش و پرورش اذعان می داریم که کم رنگ شدن ابعاد دینی در هشت سال مسئولیت او یک اصل بود و روح حاکم در این حوزه پرمسئولیت نگاه نادرستی بود.

زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: من معتقدم آنچه طی هشت سال در مورد آموزش و پرورش به کار برده شد درست نبود.

این نماینده مجلس به نقل قولی از نجفی پرداخت و گفت: در جایی عنوان می کند که نوع نگاه به آموزش و پرورش بر مبنای انسان طراز غربی است که ای کاش اینگونه بود چون انسال طراز غربی بالاتر از چیزی است که ما در جوامع خود مطرح می کنیم این آرزوی آقای نجفی بود. باید در این رابطه گفت: در تولید انسان طراز غربی یا موفق نبودیم و یا اساسا نتوانسته ایم این کار را انجام دهیم اگر نتوانسته ایم شما مسئول بوده اید و اگر این انسان را بالاتر ازسطح جامعه ما می دانید به کج راهه می روید و قبول مسئولیت آموزش و پرورش به صلاح شما نیست.

زاکانی همچنین یادآور شد: نجفی در جای دیگری گفته است که عده ای آموزش و پرورش را یک نهاد ایدئولوژیک می پندارند در حالی که اینگونه نیست. بنابراین مشاهده می شود که نگاه نجفی ناشی از همان نگاهی است که در مقطعی در کشور دنبال شد و به کشور آسیب های فراوانی رساند. البته نیاز به تحول در آموزش و پرورش بر پایه نگاه درست به انسان وجود دارد.

وی افزود: برخی دوستان شهادت می دهند که در دوره انتخابات ریاست جمهوی از نجفی سوال کردیم چرا نامزد انتخابات نمی شوی و او گفت باید فردی کاندیدا شود که به نظام جمهوری اسلامی معتقد باشد.

زاکانی با اشاره به اینکه آزادی یکی از موهبت های انقلاب اسلامی است گفت: شخصیت سیاسی نجفی شخصیتی معتدل برای اداره آموزش و پرورش نیست. اگر امروز در رای اعتماد وزرا بحث از فتنه می کنیم برای این است که  فتنه یک شاخص است. اگر در زمان انقلاب کسی آن را همراهی نکرده بود انگشت اتهام به سوی او می رفت و فردی بی دلیل در دوره جنگ خانه نشین بود امروز متهم می شد ما اصل فتنه را مبتنی بر براندازی می دانیم که یک طرح امریکایی اسرایئلی بود. برخی که تصدی آن را دانسته یا نادانسته بر عهده داشتند صلاحیت حضور در عرصه وزارت را ندارند.

نماینده مردم تهران همچنین یادآور شد: من ده روز بعد از وقوع جریان فتنه از همین تریبون گفتم که جمع زیادی به جریان انتخابات معترض هستند و سوال دارند. نظام مقابل آنها مسئول است و باید پاسخ دهد. عده قلیلی هم وجود داشتند که آتش بیاری کردند و نظام باید به آنها برخورد کند. اگر می گوییم فتنه یعنی دروغ بزرگ تقلب نسبت به اتخابات 88 و اتهام جنایت و تجاوز به جمهوری اسلامی. اگر می گوییم فتنه یعنی با شعار قانون، قانون شکنی کردن.

زاکانی افزود: ما در دوران بروز فتنه 88 مسئولیت پیگیری را بر عهده داشتیم. اقای ابوترابی شهادت می دهند که همراه با کاظم جلالی 6 نفر مامور شدیم تا به دیدار هاشمی، رضایی، کروبی و موسوی برویم. اولین نکته ای که آقای هاشمی به آن اشاره کرد این بود که صبح روز سه شنبه 26 تیر ماه آقای خاتمی زنگ زد و گفت آرا در حال شمارش است. من گفتم جلسه دارم ظهر بیایید بنابراین ظهر به اتفاق حسن خمینی، موسوی و خاتمی نزد من آمدند.

وی ادامه داد:  آقای هاشمی در ادامه گفتند که این سه نفر عنوان کردند که معتقد به تقلب در انتخابات هستند و آقای موسوی راه های قانونی را قبول ندارد. سوال این است که اگر آن روز آنها متوجه نشدند چرا اکنون زبان در کام صحبت نمی کنند. در ادامه در دیداری که با موسوی، کروبی و رضایی داشتیم آنها حتی یک کلمه استدلال در مورد فتنه نداشتند و ما متحیر بودیم.

زاکانی با اشاره به اینکه لاریجانی پس از اتهام کروبی به نظام دو گروه برای پیگیری تشکیل داد گفت: ماحصل آن این شد که هر دو گروه گفتند ادعای کروبی از اساس باطل است. قوه قضاییه نیز این اتهام را دروغ اعلام کرد.

زاكانی ادامه داد: نجفی در همان ایام اقدام کروبی را شجاعانه و خداترسانه عنوان كرد. آقای نجفی شما از نظام و شهدا خجالت نکشیدید که بعد از آن تایید نکردید که این اظهارات دروغ است؟ در کمیسیون نیز اعلام کردید که اساسا فتنه را قبول ندارید.

وی با اشاره به بیانیه نجفی به مراجع در اعتراض به انتخابات سال 88 و مسائل پس از آن یادآور شد: نجفی در این بیانیه عنوان کرده است که دستگاه های امنیتی در پی فرضیه اشتباه خود فعالان سیاسی کشور را وابسته به جریانات خارج از کشور و انقلاب مخملی می دانند. آقای نجفی اگر کسی در روز روشن خورشید را نمی بیند نباید به او مسئولیت بزرگی همچون وزارت آموزش و پرورش را بدهیم. همکاران محترم عنان کار را به دست کسی ندهید که به نظام اتهام می زند.

زاکانی خطاب به نجفی عنوان کرد: شما در گزارشی در سلامت جسمانی بسیاری از زندان سیاسی سال 88 را وخیم اعلام کردید، در حالی که آقای بروجردی می تواند گزارش بدهد که پس از حضور ما در زندان 180 درجه خلاف این امر ثابت شد. وقتی من هلال احمر بودم به ما اعلام شد که آقای نجفی همراه با یک خانم به خانه زندانیان سیاسی و کسانی که در جریان سال 88 کشته شده بودند می رفتند و می گفتند ما نماینده موسوی و کروبی هستیم. چرا شما نسبت به کشته شدگان خود مدعی نظام نیستید در این زمینه نیز اقای نادران و توکلی نیز می توانند شهادت دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز