خبرگزاری کار ایران

آذر منصوری در گفتگو با خبرنگار ایلنا:

مخالفین کابینه هنوز پیام مردم در انتخابات را نشنیده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۲۷

تهیه گزارش حادثه قم توسط نمایندگان مجلس این امید را ایجاد کرد که خودسری‌ها و افراطی‌گری‌ها به پایان رسیده است/اگر نمایندگان پیام مردم حوزه انتخابیه خود را دریافت کنند تکلیف افراطیون یکسره خواهد شد/رویکرد افراطیون این است که فضای کشور را از آرامش خارج کنند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نمایندگان مجلس قطعا تحت تاثیر مباحث افراطیون قرار نخواهند گرفت، گفت: رای مردم در انتخابات مؤید این است که دوران رفتارهای افراطی به پایان رسیده است كه آخرین نمونه این رفتار‌ها به گزارش حادثه قم باز می‌گردد که تهیه گزارش آن توسط نمایندگان مجلس این امید را ایجاد کرد که خودسری‌ها و افراطی‌گری‌ها به پایان رسیده است بنابراین این مساله در آستانه رای اعتماد وزرا نقطه امیدی برای ملت خواهد بود.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اعضای پیشنهادی کابینه دولت یازدهم عنوان کرد: به نظر من اعضای کابینه را افرادی تشکل می‌دهند که کاملا متناسب با برنامه‌هایی هستند که رئیس جمهور در برنامه‌های تبلیغاتی خود عنوان کرده بود و اگر به این برنامه‌ها دقت کنیم می‌بینیم که روحانی برای هر پستی ترکیبی را قرار داده است تا بتواند به این وسیله عقلانیت را به مدیریت کشور بازگرداند.

وی با تاکید براینکه معرفی و انتخاب کابینه حق رئیس جمهور است، گفت: وظیفه نمایندگان این است که با توجه به قانون و مطالبات مردم به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور رای اعتماد دهند اما اگر با نگاه سهم خواهی و دید جناحی به این مساله توجه شود ممکن است همچون امروز عده‌ای در برابر کابینه پیشنهادی موضع گیری کنند.

منصوری مهم‌ترین اصل در انتخابات را عملی شدن خواست مردم خوانده و تصریح ‌کرد: همانطور که روحانی گفت مردم سرمایه اجتماعی رئیس جمهور هستند و وی در ادامه نیز به پشتوانه همین سرمایه‌ها برنامه‌های خود را عملیاتی خواهد کرد این اصلی است که همه جریانات سیاسی باید به آن توجه کنند به ویژه کسانی که مردم در انتخابات رسا‌ترین پیام را به آن‌ها داده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین یادآور شد: کابینه دولت یازدهم در گام اول با دو مساله اصلی روبرو است اول تحریم‌ها و مواجهه با جامعه بین الملل و دوم سیاست داخلی کشور است که گام‌های نخست آن با انتخابات در بازگشت پویایی به کشور تبلور یافت.

وی افزود: ‌ دولت باید در ابتدا روند گذشته را متوقف کند و با مدیریت صحیح و واقع بینانه به همراه تاکید بر منافع ملی شرایط را بهبود بخشد مهم‌تر از اینکه چه کسانی در کابینه حضور داشته باشند این است که این ترکیب توان اجرای برنامه‌های وعده داده شده رئیس جمهور در کشور را داشته باشند که البته با‌شناختی که ما داریم به نظر می‌رسد اعضای کابینه با همین مبنا نیز معرفی شده‌اند.

منصوری با تاکید براینکه مخالفین کابینه معرفی شده هنوز پیام مردم در انتخابات را نشنیده‌اند، گفت: اگر پیام مردم توسط وکلای آن‌ها در مجلس نیز شنیده نشود ممکن است آن‌ها تحت تاثیر افراطیون درون و یا بیرون مجلس قرار گیرند و همراه با آن‌ها مخالفت‌هایی را اعمال کنند اگر رای مردم به روحانی توسط این گروه‌ها به درستی ارزیابی نگردد سنگ اندازی‌های سر راه دولت یازدهم همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رویکرد افراطیون این است که فضای کشور را از آرامش خارج کند گفت: آن‌ها همواره بدنبال دامن زدن به تنش‌های جامعه بوده و هستند در حالی که شعارهای روحانی در انتخابات کامل و شفاف بود و مردم نیز حامیان او را به خوبی می‌شناختند این‌ها‌‌ همان بزرگان کشور هاشمی و خاتمی بودند که از سوی افراطیون اصحاب فتنه خوانده شده‌اند اما علی رغم همه این‌ها مردم به کسی که این بزرگان از او حمایت می‌کردند رای دادند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه هرنوع کارشکنی در مقابل خواست مردم در تضاد آشکار با منافع ملی است، تصریح کرد: رهبری نیز در مراسم تنفیذ از همه نهاد‌ها همکاری با دولت آینده را خواستار شدند بنابراین باید با این وجود تکلیف افراطیون روشن می‌شد به ویژه آن‌ها که مدعی ولایتمداری هستند و طی چند سال با همین ادعا به حیات سیاسی خود ادامه دادند به طور یقین هر نوع مخالفت و اخلال در این زمینه نه تنها در تقابل با اراده مردم است بلکه در تقابل با تاکیدات رهبری نیز خواهد بود.

منصوری مهم‌ترین دلیل مخالفت‌های افراطیون را عدم آگاهی آن‌ها از پایگاه‌ها و پشتوانه‌های مردمی خود خواند و گفت: اگر آن‌ها از پشتوانه اجتماعی خود اطمینان داشته‌اند هیچ‌گاه موضوع گیری خود را بر این مبنا قرار نمی‌دادند به دلیل ارزیابی غلطی که در این زمینه دارند همچنان خود را به پایگاه‌های قدرت متصل می‌دانند و گمان می‌کنند با این اعمال فشار‌ها می‌توانند به اهداف افراطی خود دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه جریان‌های افراطی در کشور برای اعتقادات خود تاریخ مصرف قائل هستند گفت: اگر این عده تندرو احساس کنند که می‌توانند با یکسری مباحث عقیدتی که ناشی از رویکرد سیاسی آن‌ها است به اهداف خود برسند قطعا به آن متوسل خواهند شد چرا که برای افراطیون هدف وسیله را توجیه می‌کند. متاسفانه هم اکنون نیز مشاهده شد که اتکای آن‌ها به اصل ولایتمداری نیز همچون دیگر اصول تازمانی تاریخ مصرف دارد که منافع آن‌ها را تامین کند و در صورتی که منافع آن‌ها میسر نشود اصول خود را ادامه نخواهند داد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین خاطرنشان کرد: ‌ اگر همه گروه‌ها و افراد مبنای قضاوت خود در مورد دولت آینده را رای مردم قرار دهند تکلیف روشن است چراکه هر نماینده‌ای در حوزه انتخابیه خود با مردمی مواجه است که به او رای داده‌اند و هر یک از آن‌ها مطالبه‌ای از نماینده خود دارد یکی از مطالبات اخیر آن‌ها که در رای به دکتر روحانی مشخص شد تغییر مدیریت کشور بود بنابراین اگر حداقل نمایندگان پیام مردم حوزه انتخابیه خود را نیز دریافت کند تکلیف افراطیون یکسره خواهد شد.

وی با بیان اینکه قالب نمایندگان مجلس قطعا تحت تاثیر مباحث افراطیون قرار نخواهند گرفت گفت: رای مردم در انتخابات مؤید این است که دوران رفتارهای افراطی به پایان رسیده است آخرین نمونه این رفتار‌ها به گزارش حادثه قم باز می‌گردد که تهیه گزارش آن توسط نمایندگان مجلس این امید را ایجاد کرد که خودسری‌ها و افراطی‌گری‌ها به پایان رسیده است بنابراین این مساله در آستانه رای اعتماد وزرا نقطه امیدی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز