خبرگزاری کار ایران

علیرضا فردهای:

فروش سرمایه بانک رفاه به تامین اجتماعی غیر قانونی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۴۲

چکیده: «اقدام اخیر دولت در خصوص فروش ۶/۱۵ درصد از سرمایه بانک رفاه کارگران به سازمان تامین اجتماعی اقدامی غیر قانونی است/ در رای هیت عمومی دیوان عدالت اداری به دولتی بودن بخشی از سهام این سازمان هیچ اشاره‌ای نشده است.».

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران اقدام اخیر دولت در خصوص فروش ۶/۱۵ درصد از سرمایه بانک رفاه کارگران به سازمان تامین اجتماعی را غیر قانونی خواند.

«علیرضا فردهای» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: برابر رأیی که در تاریخ ۱۳ آبان ماه سال ۸۶ توسط هیت عمومی دیوان عدالت اداری صادر شد، سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک سرمایه‌های بانک رفاه تامین اجتماعی قلمداد شد.
وی با یادآوری اینکه پیش‌تر در سال ۸۲، رئیس وقت دیوان عدالت اداری بدون توجه به سوابق قانونی تمامی سرمایه‌های این بانک را به نفع دولت مصادره كرد، افزود: پس از این اقدام شکایت‌های متعددی در اعتراض به این موضوع از سوی نمایندگان بیمه شدگان شاغل و بازنشسته مطرح شد.
به گفته این فعال صنفی بازنشستگان با وجود آنکه سرانجام هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای قبلی را نقض کرد و مالکیت تمامی سرمایه بانک رفاه کارگران را به سازمان تامین اجتماعی بازگرداند اما به تازگی مسئولان سازمان تامین اجتماعی بابت واگذاری و خرید ماکیت ۶/۱۵ درصد از سهام این بانک به دولت پول پردخت کرده‌اند.
فرهادی افزود: این اقدام درحالی است که در رای هیت عمومی دیوان عدالت اداری به دولتی بودن بخشی از سهام این سازمان هیچ اشاره‌ای نشده است.
عضو هیات رئیسه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با یادآوری اینکه از زمان تاسیس بانک رفاه کارگران در سال ۱۳۳۸ مالکیت تمامی سهام این بانک متعلق به سازمان تامین اجتماعی بوده است، گفت: اقدام اخیر مقامات دولتی و مسئولان سازمان تامین اجتماعی در خصوص خرید و فروش مالکیت سرمایه‌های سازمان تامین اجتماعی یک عمل غیر قانونی است.
فرهادی در پایان با بیان اینکه کارگران شاغل و بازنشسته بیمه شده سازمان تامین اجتماعی مالکان اصلی سرمایه‌های بانک رفاه کارگران هستند، خواهان ابطال هرچه زود‌تر این معامله غیر قانونی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز