خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر ایلام خبر داد:

تعطیلی كارخانه فجر ایلام و ادامه سردرگمی كارگران

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۷۵

چکیده: «کارگران فجر ایلام در سال ۸۱ بیش از ۷۰ نفر بودند اما این تعداد به مرور از چرخه تولید خارج و از سال گذشته به ۱۵ نفر کاهش یافته‌اند./ كارفرما کارخانه را با کلیه دارایی‌ها و ماشین آلات‌اش‌‌ رها کرده و حضور فیزیکی در کارخانه ندارد.»

دبیر خانه کارگر ایلام از تعطیلی کارخانه تولید قطعات خودرو «فجر ایلام» به سبب آنچه «افزایش مشکلات مالی و سوء مدیریت» می‌خواند، خبر داد.

«علی غیاثی» شروع مشکلات این کارخانه را آبان‌ماه سال ۸۱ ذکر کرد و در این باره به ایلنا گفت: کارخانه فجر ایلام، تولید کننده کمک فنر‌های خودرو از آبان ماه سال ۸۱ به دلیل اختلافات داخلی مدیران دچار بحران شد. کارگران فجر ایلام در سال ۸۱ بیش از ۷۰ نفر بودند اما این تعداد به مرور از چرخه تولید خارج و از سال گذشته به ۱۵ نفر کاهش یافته‌اند.

دبیر خانه کارگر ایلام سابقه کار کارگران را تا ۱۵ سال ذكر كرد و افزود: با وجود آنکه کارخانه از سال ۸۱ در بحران به سر می‌برد و کارفرما نیز از بهمن ماه سال گذشته (۹۱) کارخانه را به حال خود‌‌‌‌ رها کرده است، اما کارگران هر روز برای حفاظت از شغلشان در محل کارخانه حاضر می‌شوند.

این فعال کارگری با بیان اینکه پرداخت حقوق کارگران تا پیش از تعطیلی کارخانه نیز به صورت نامنظم و پراکنده انجام می‌شده است، افزود: کارفرما علاوه بر پرداخت مبالغی به صورت علی‌الحساب، فقط توانسته است بیمه کارگران را واریز کند.

غیاثی در بخش پایانی سخنان خود همچنین تصریح کرد: کارفرمای کارخانه فجر ایلام قرار بود با دریافت تسهیلات بانکی و حمایت‌های ویژه دولت در بخش صنایع، سرمایه‌ای که در قالب تسهیلات از دولت دریافت کرده است را در کارخانه سرمایه گذاری کند اما این کارفرما نه تنها سرمایه‌گذاری نکرده است بلکه علاوه بر بیکاری و بلاتکلیفی کارگران، کارخانه را با کلیه دارایی‌ها و ماشین آلات‌اش‌‌ رها کرده و حضور فیزیکی در کارخانه ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز