خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در خرم دره:

شركت راه‌ آهن مطالبات ایریكو را نپردازد، ۱۵۰ نفر بیكار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۵۴

چکیده: «مسئولان کارخانه اعلام كرده‌اند اگر معوقات و بدهی‌های کارخانه از سوی شرکت راه آهن تا پایان مرداد ماه وصول نشود ناچار خواهند بود ۱۵۰ کارگر این كارخانه را با اتمام قرار داد کاری‌شان اخراج کنند.»

یک فعال کارگری در خرم دره اعلام کرد: شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) به علت اجرا نشدن تعهدات مالی طرف تجاری خود، در آستانه تعطیلی کامل قرار دارد.

«کاظم خلجی» با اشاره به بدهی ۱۳ میلیارد تومانی شركت راه‌ آهن به شرکت توسعه صنایع ریلی، به ایلنا گفت: شرکت واگن سازی ایریکو كه در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسیده است به علت عدم دریافت مطالبات معوقه خود از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در آستانه تعطیلی قرار دارد.

او با بیان اینکه ادامه درگیری بر سر مطالبات شرکت ایریکو ابهر از رجا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، امنیت شغلی کارگران را تهدید می‌کند افزود: در حال حاضر در این کارخانه تازه تاسیس که ظرفیت اشتغال زایی بسیار زیادی دارد، حدود ۳۵۰ نفر کار می‌کنند.

دبیر خانه کارگر خرم‌دره افزود: ماه گذشته مدیران کارخانه ایریکو در تلاش بودند برای کاهش هزینه‌های کارخانه تعداد ۱۰۰ نفر از کارگران قرادادی خود را تعدیل کنند که خوشبختانه با وساطت مسئولان استانی، کارفرما موقتا از این تصمیم منصرف شده است.

به گفته خلجی مسئولان کارخانه اعلام كرده‌اند اگر معوقات و بدهی‌های کارخانه از سوی شرکت راه آهن تا پایان مرداد ماه وصول نشود ناچار خواهند بود ۱۵۰ کارگر این كارخانه را با اتمام قرار داد کاری‌شان اخراج کنند و در این بین تکلیف کارخانه و سایر کارگران نیز نامشخص خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز