خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران این کارخانه خبر داد:

تأخیر در پرداخت ۲ ماه حقوق هزار کارگر لوله سازی صفا/ تعدیل ۸۵ كارگر از ابتدای سال

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۵۱

چکیده: «بسیاری از کارگران به دلیل فقدان امنیت شغلی و تحمیل قرار دادهای موقت با وجود ماهیت استمراری کارشان اخراج می‌شوند./ کارفرمای این واحد تولیدی ۹۵ درصد از قراردادهای کارگران را در سال جدید یک ماهه تمدید کرده است.»

بیش از هزار کارگر کارخانه لوله سازی صفا در ساوه طی دو ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

نماینده کارگران کارخانه نورد لوله صفا با اشاره به سوابق ۱۰ تا ۲۳ ساله این کارگران، به ایلنا گفت: علاوه بر پرداخت نشدن حقوق این تعداد کارگر در خرداد و تیرماه، قانون مشاغل سخت و زیان آور نیز در سوابق کار کارگران منظور نمی‌شود.
این كارگر كارخانه لوله‌سازی صفا افزود: شغل ما به دلیل بسیاری از آلودگی‌های محیطی همانند سروصدای زیاد مشمول قانون مشاغل سخت وزیان آور محسوب می‌شود اما کارفرما به دلیل آنکه باید برای این نوع کار سهم بیمه بیشتری را به تامین اجتماعی بپردازد در ثبت سابقه سخت و زیان آوری کارگران كوتاهی می‌كند.
این کارگر با بیان اینکه قانون کار در این کارخانه اجرا نمی‌شود اظهار داشت: بسیاری از کارگران به دلیل فقدان امنیت شغلی و تحمیل قرار دادهای موقت با وجود ماهیت استمراری کارشان اخراج می‌شوند بطوری که از ابتدای سال جاری ۸۵ نفر از کارگران قدیمی و با تجربه این واحد تولیدی اخراج شده‌اند.
نماینده كارگران لوله‌سازی صفا ادامه داد: کارفرمای این واحد تولیدی ۹۵ درصد از قراردادهای کارگران را در سال جدید یک ماهه تمدید کرده است و اعلام کرده که بدلیل مشکلات اقتصادی ناچار است هر ماه قرار داد تعدادی از کارگران موقت را تمدید نكند.

گفتنی است کارخانه‌های نورد پروفیل ساوه و نورد لوله صفا واقع در شهرستان ساوه به یک کارفرما تعلق دارند و مجموعا حدود ۲۵۰۰ کارگر در این واحدها مشغول به کارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز