خبرگزاری کار ایران

صادر کننده نمونه خشکبار کشور به ایلنا خبرداد:

رشد صددرصدی قیمت خرید خرما از باغداران/پیش‌بینی بهای انواع خرما در سال جاری

کد خبر : ۹۱۳۳۶

در حال حاضر قیمت خرما در حداکثرترین میزان ممكن فروخته می‌شود، اما در دو هفته اخیر به دلیل کاهش نرخ ارز قیمت خرید جدید نیز کاهش خواهد داشت.

صادر کننده نمونه خشکبار کشور گفت: در سال جاری قیمت خرید خرما به دلیل پیش‌بینی صحیحی که باغداران از قیمت محصول دارند افزایش خواهد داشت و سود دلالان و بنکداران کاهش خواهد داشت.

محمد امین حاج کاظمیان صادر کننده نمونه خشکبار کشوردر گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در سال جاری تقریبا تمام محصول خرما صادر شده است به جزء آن قسمت از تولید که به مصرف تازه خوری رسیده است.

وی با اشاره به نگرانی باغداران در بهار به دلیل ریزش خرما گفت: خوشبختانه به دلیل رطوبت بالای هوا دانه‌های خرما درشت تر شدند و با افزایش وزن ریزش خرما جبران شد.

حاج کاظمیان با اشاره به وضعیت صادرات خرما در كشور اظهار داشت: میزان صادرات خرما در سال جاری از نظر حجمی افزایش نداشته است ولی از نظر ارزشی به دلیل افزایش نرخ ارز با افزایش ارزش صادرات روبرو بوده‌ایم.

این صادر کننده نمونه کشور افزایش نرخ ارز را دلیل افزایش قیمت خرما دانست و گفت: در حال حاضر قیمت خرما در حداکثرترین میزان ممكن فروخته می‌شود، اما در دو هفته اخیر به دلیل کاهش نرخ ارز قیمت خرید جدید نیز کاهش خواهد داشت.

وی در همین راستا ادامه داد: با این حال پیش بینی می‌شود قیمت خرید جدید خرما در حدود دوبرابر قیمت خرید سال گذشته باشد.
حاج کاظمیان با پیش‌بینی قیمت خرید برخی از انواع خرما گفت: خرمای سراوان خوزستان که در سال گذشته کیلویی پانصد تومان فروخته می‌شد، امسال به حدود هزار و پانصد تومان خواهد رسید و همچنین خرمای مضافتی که در سال گذشته از ۳هزار تومان بوده است، امسال ۳هزار و پانصد تومان خواهد شد كه می‌توان گفت به‌طور متوسط با رشد صددر صدی در قیمت خرید خرما از باغداران روبرو خواهیم بود و باغداران از فروش بالایی برخوردار خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز