خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده در توصیف تاثیر نوسانات ارز بر زندگی كارگران:

انگار هر روز دزد به خانه کارگران می‌زند

asdasd

از دست رفتن ارزش پول ملی باعث شده تا قدرت خرید کارگران و سایر اقشار مردم به صورت بی‌سابقه‌ای کاهش پیدا کند/ در شرایط فعلی پرداخت یارانه غیر نقدی به کارگران در غالب تامین سبد مواد غذایی آنان می‌تواند راهگشا باشد.

رئیس اتحادیه زنان كارگر از دست رفتن ارزش پول ملی را عامل کاهش قدرت خرید کارگران دانست.


سهیلا جلودارزاده در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار کرد: از دست رفتن ارزش پول ملی باعث شده تا قدرت خرید کارگران و سایر اقشار مردم به صورت بی‌سابقه‌ای کاهش پیدا کند. كارگران و اقشار مزدبگیر در شرایطی به سر می‌برند که گویی هر روز دزدی به خانه‌شان می‌زند و آرام آرام دارایی‌های‌شان را می‌برد.

نماینده كارگران در مجلس ششم با طرح این پرسش كه «یک کارگر با دستمزد ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومانی چگونه می‌تواند هزینه‌های جاری زندگی خود و خانواده‌اش را تامین کند؟» اظهار كرد: موریانه‌ای که به پای اقتصاد کشور ما افتاده بود اینک پایه‌های اقتصاد خانواده‌های ما را می‌بلعد.

جلودارزاده ضمن اشاره به قابل پیش بینی بودن کاهش ارزش پول ملی از سال‌ها قبل گفت: کاهش ارزش پول ملی چیزی نیست که یک روزه اتفاق افتاده باشد بلکه از سال‌ها پیش قابل پیش بینی بود و امروز تنها تجلی آن را می‌بینیم. به طور کلی پشتوانه ارزش پول ملی، تولید داخلی، درآمدهای نفتی، ذخایر ارزی، جواهرات سلطنتی و دیگر دارایی‌های کشور است.

این فعال کارگری تصریح کرد: سند چشم انداز ۲۰ ساله مقرر کرده بود تا به نقطه‌ای برسیم که تولید داخلی بزرگ‌ترین پشتوانه پول ملی شود اما امروز با تعطیلی پی در پی واحد‌های تولیدی فاتحهٔ این پشتوانه خوانده شده است.

او با تاکید بر مدیریت نامناسب اقتصادی مسئولان و اثر گذاری تحریم‌ها بیان کرد: بخش دوم پشتوانه ارزش پول ملی نیز از طریق کاهش درآمدهای نفتی، دارایی‌ها و... از میان رفته است. در نتیجه آنچه که امروز به عنوان بالا رفتن روزانه قیمت دلار مطرح می‌شود صحیح نیست بلکه ارزش پول ملی در حال سقوط است.

نماینده مجلس ششم شورای اسلامی مسئولان اقتصادی کشور را فاقد توانایی لازم برای حل مشکلات خواند و عنوان کرد:  بعضی مواقع از فرط تکرار زیاد، آنچه را که آدم خود می‌گوید باور می‌کند. مسئولان نیز از از بس معضل بیکاری در کشور را انکار کرده‌اند، خود نیز این مسئله را باور کرده‌اند. وقتی بیکار شدن ۱۰ نفر عادی شد، بیکاری ۱۰۰ نفر یا حتی ۱۰۰۰ نفر نیز عادی می‌شود و بدین ترتیب دیگر معضلی به نام بیکاری درک نمی‌شود.

جلودارزاده با اشاره به آمار حجم واردات کشور اظهار کرد: گویی ما تعهد داده‌ایم که واردات در هر شرایطی ادامه پیدا کند. مقاومت اقتصادی باید معنایی داشته باشد که آن هم حمایت از تولید داخلی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان از عدم پاسخگویی مسئولان به اعتراضات مکتوب کارگران انتقاد کرد و گفت: باید از بازی‌های سیاسی دست برداریم و با حمایت از تولید داخلی، نیاز‌های کارگران و کارفرمایان کشور را بر طرف سازیم. در شرایط فعلی پرداخت یارانه غیر نقدی به کارگران در غالب تامین سبد مواد غذایی آنان می‌تواند راهگشا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز