خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری با انتقاد از بدقولی وزیر كار مطرح كرد:

انتظار جامعه كارگری برای عملی شدن وعده افزایش حق مسكن

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۱۷

چكیده:‌«آقای عباسی زمانی که می‌خواست به مقام وزارت برسد اولین وعده اش، افزایش حداقل مزد سال جاری کارگران بود/ بعد از گذشت چهار ماه از ابتدای سال، قول افزایش مزد کارگران هنوز عملی نشده است.»

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندرامام با یادآوری وعده عملی نشده‌ی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش حق مسکن و حق خوار و بار، از انتظار جامعهٔ کارگری برای تشکیل جلسهٔ شورای عالی کار بدین منظور خبر داد.

«منوچهر یار احمدی» در این باره به ایلنا گفت: آقای عباسی زمانی که می‌خواست به مقام وزارت برسد اولین وعده اش، افزایش حداقل مزد سال جاری کارگران بود اما به نظر می‌رسد که وی قولش را فراموش کرده‌ است.

وی ادامه داد: در ابتدا از افزایش ۱۲۰ هزار تومانی حق مسکن صحبت به میان آمد. این رقم بعد‌تر تا ۱۰ هزار تومان هم کاهش یافت اما بعد از گذشت چهار ماه از ابتدای سال، قول افزایش مزد کارگران هنوز عملی نشده است.

این فعال کارگری در پایان با اشاره به عملی نشدن وعده های وزیر كار در رابطه با افزایش حق مسكن، تصریح کرد: آقای عباسی آخرین بار گفته بود که تا نیمه تیر ماه شورای عالی کار برای افزایش حقوق مسکن و خوار وبار کارگران تشکلی جلسه خواهد داد. 

وی با بیان اینکه در واپسین روزهای تیر ماه هنوز این وعده وزیر کار محقق نشده است، گفت: وزیر کار، حرف کارفرمایان را بهتر می‌خواند بنابراین بهتر است بساط سه جانبه گرایی در وزارت کار برچیده شود و آقای عباسی، خود را نمایندهٔ کارفرمایان معرفی کند تا تکلیف جامعه کارگری مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز