خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

وضعیت بیماران و خانواده‌های آنان نگران‌كننده است

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۴۱

مدعیان حقوق بشری با بهانه‌های واهی و بعضاً با استناد به گفتار و رفتار افراطیون، باعث رنجش خاطر مردم و به‌ویژه بیماران می‌شوند كه این كار با هیچ یك از اصول انسانی سازگاری ندارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در دیدار اعضای هیأت مدیره و مشاورین انجمن داروسازان ایران، با اشاره به تصویب سیاست‌های كلی بخش سلامت در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از مشورت با كارشناسان و پزشكان، سیاست‌های خوبی تصویب شد كه پس از ابلاغ رهبری، باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به ابراز نگرانی‌های جمع حاضر به خاطر مشكلاتی كه در تخصیص ارز برای دارو در كشور ایجاد شده گفت: وضعیت بیماران و خانواده‌های آنان نگران‌كننده و رنج‌آور است، وقتی می‌شنویم علاوه بر رنج بیماری، برای تأمین دارو مشكل دارند.

ایشان با ابراز امیدواری نسبت به اینكه پس از آغاز كار اجرایی دولت جدید و اصلاح سیاست‌ها، مشكلات به تدریج حل شود و در خصوص مشكلات دارویی كشور گفت: اگر امسال پایه اصلاح مسائل و مشكلات گذاشته شود، در سال آینده تكمیل می‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه این دیدار سؤالاتی درباره نسبت داروهای وارداتی و تولیدات داخلی، اوضاع كشور در تأمین مواد اولیه داروسازی، میزان مصرف دارو در كشور و جایگاه گیاهان دارویی در نظام داروسازی و رویكرد پزشكان و بیماران پرسید كه مسئولان بخش‌های مختلف پاسخ دادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تحریم دارویی كشور را بسیار ظالمانه خواند و گفت: مدعیان حقوق بشری با بهانه‌های واهی و بعضاً با استناد به گفتار و رفتار افراطیون، باعث رنجش خاطر مردم و به‌ویژه بیماران می‌شوند كه این كار با هیچ یك از اصول انسانی سازگاری ندارد.

در آغاز این دیدار آقایان دكتر محمد فاضل، رئیس انجمن داروسازان ایران، دكتر مرتضی آذرنوش، مدیرعامل شركت داروسازی خوارزمی، دكتر خیرالله غلامی، رئیس انجمن داروسازان بالینی و دكتر هاشمی، مدیرعامل پخش هجرت گزارشی از مشكلات صنفی داروسازان، صنعت داروسازی كشور و وضعیت عمومی دانشگاه‌های علوم پزشكی در حوزه داروسازی و درمان‌های بالینی ارائه كردند.

دكتر فاضل با اشاره به توانایی‌های بخش خصوصی برای فعالیت بیشتر در حوزه سلامت و داروسازی كشور گفت: تصمیم‌گیری‌های قانونی در این حوزه هم رقابت سالم را بیشتر و هم مردم را از وجود نیازهای دارویی در كشور مطمئن‌ می‌كند.

دكتر آذرنوش هم با بیان خاطره‌‌ای از دیدار مسئولین داروسازی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی گفت: با راهنمایی‌های شما بیوتكنولوژی مربوط به بعضی از داروها را وارد كشور كردیم.

دكتر غلامی نیز با بیان نكات مثبت و منفی نظام دارویی كشور و ارائه آماری از وجود كارشناسان در كشورهای مختلف جهان گفت: ایران هم می‌تواند با یك برنامه‌ریزی سیستماتیك خدمات بهتری به مردم بدهد.

دكتر هاشمی با اظهار گله شركت‌های پخش دارویی گفت: فشارها به داروخانه‌ها و به‌تبع آن به مردم وارد می‌شود و اگر كمبودها و سوءمدیریت جبران نشود، ضررش بیشتر به بیماران و خانواده‌های آنان می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز