خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت:

تجمع كارگران اخراجی فولاد زاگرس مقابل اداره كار قروه

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۰۳

چکیده: «از مجموع ۲۸۵ کارگر این کارخانه ۲۳۵ کارگر با سوابق ۱۰ تا ۲۳ سال كار به دلیل آنچه «افزایش مشکلات مالی کارخانه» عنوان می‌شود، اخراج شده‌اند.»

 صبح امروز ۲۳۵ کارگر کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس در اعتراض به اخراجشان در مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه تجمع کردند.

نماینده کارگران کارخانه فولاد زاگرس در این باره به ایلنا گفت: از مجموع ۲۸۵ کارگر این کارخانه ۲۳۵ کارگر با سوابق ۱۰ تا ۲۳ سال كار به دلیل آنچه «افزایش مشکلات مالی کارخانه» عنوان می‌شود، اخراج شده‌اند.

این كارگر افزود: مسئولان کارخانه در پاسخ به اعتراضات کارگران گفته‌اند با توجه به اینکه تعدادی از کوره‌های این کارخانه نیاز به تعمیرات اساسی دارد، روند تولید به صرفه نیست و با این وضعیت امكان پرداخت حقوق کارگران وجود ندارد.

او با بیان اینکه این کارگران از ابتدای سال جاری (چهار ماه) حقوق نگرفته‌اند افزود: مبالغ ۸۰۰ هزار تومان به عنوان مانده تسویه حساب سال ۹۱ به همراه سنوات آن سال نیز باید به کارگران پرداخت شود.

نماینده کارگران کارخانه فولاد زاگرس همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از کارگران این کارخانه مشمول بازنشستگی پیش از موعد، تحت قانون مشاغل سخت و زیان آورند اما کارفرما با كوتاهی در پرداخت سهم ۴ درصدی‌اش به سازمان تامین اجتماعی، مانع بازنشستگی كارگران شده است.

مدیرعامل: کارگران مستمری بیمه بیکاری بگیرند

در این زمینه «ابراهیم ملا بیگی» مدیر عامل شرکت ذوب آهن فولاد زاگرس با تایید تعدیل ۲۳۵ کارگر این کارخانه، گفت: ناچار شدیم این تعداد کارگر را به سبب زیان ده بودن تولید تعدیل کنیم.

او با اعلام این وعده که «معوقات حقوقی کارگران پرداخت می‌شود»، افزود: این کارگران اخراجی تا زمان مشخص شدن تکلیف نهایی کارخانه به اداره کار شهرستان قروه معرفی خواهند شد واز مستمری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

این مقام كارفرمایی در کارخانه فولاد زاگرس پیرامون مشکلات فعلی کارخانه گفت: این کارخانه با سرمایه اولیه ۴ میلیارد تومان در سال ۸۲ برای توسعه اقتصادی واشتغال در شهرستان قروه توسط «محمدرضا رحیمی» معاون اول رئیس جمهور که در آن زمان استاندار کردستان بود، احداث شد.

ملابیگی ادامه داد: در طول این ده سال، به دلیلی آنکه صنایع بالا دستی و پایین دستی تولیدات این کارخانه در منطقه ایجاد نشده است، فولاد زاگرش هر ساله حدود ۵ تا ۱۵ میلیارد تومان زیان داده است به طوری که تاکنون این شرکت حدود ۹۰ میلیارد تومان  زیان داده و ۶۰ میلیارد تومان انباشت سرمایه دارد.

او با یادآوری اینكه قروه زادگاه معاون اول رئیس جمهور است، گفت: در طول این سال‌ها این کارخانه با توصیه معاون اول دولت و نامه نگاری‌های ایشان با وزارت صنعت، معدن و تجارت اجبارا به فعالیت خود ادامه داده است.

مدیر عامل فولاد زاگرس در خاتمه با اشاره به اینکه این کارخانه نیاز به امکانات وتعمیرات دارد گفت: هم اکنون بدنبال سرمایه گذاری هستیم که بتواند طرح توسعه در این واحد تولیدی را بخوبی اجرا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز