خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر شهرستان طبس؛

کارگران پیمانکاری شهرداری طبس دو ماه حقوق طلبکار‌ند

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۹۳

چکیده: «کارگران پیمانکاری شهرداری طبس بابت دو ماه گذشته حقوق طلبکار هستند/ گفته می‌شود که این کارگران به دلخواه کارفرما از حق مرخصی استفاده می‌کنند/ کارفرما تاخیر در پرداخت حقوق کارگران را قبول دارد اما دخالت در مورد مرخصی را رد می‌کند».

دبیر خانه کارگر شهرستان طبس اعلام کرد: ۴۳ کارگر فضای سبز شهرداری طبس که تحت نظارت شرکت پیمانکاری درخشان کویر فعالیت دارند دو ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

«غلام رضا محمدی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارفرمای این شرکت علاوه بر تاخیر در پرداخت حقوق دو ماه گذشته، از کارگران خود در هنگام استخدام برگه تسویه حساب نیز گرفته است.

او با بیان اینکه قرار داد این کارگران با کارفرما هر دو ماه یکبار تمدید می‌شود، افزود: این کارفرما شرط هر گونه استخدام یا تمدید قرارداد را امضای برگه سفید امضا توسط کارگر اعلام کرده است.

این فعال کارگری در خصوص سایر مشکلات کارگران شرکت پیمانکاری درخشان کویر طبس گفت: کارگران این شرکت مدعی هستند کارفرما هر طور که دوست دارد به آنان دستمزد و حق استفاده از مرخصی را می‌دهد.

او بابیان اینکه زمان مرخصی این کارگران را خود کارفرما تعیین می‌کند، گفت: این در حالیست که اگر کارگری طبق قانون برای زمانی خاص درخواست مرخصی کند، کارفرما با آن موافقت نمی‌کند.

دبیر خانه کارگر با بیان اینکه نظارتی بر کار شرکتهای پیمانکاری نیست تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان شهرداری و اعضای جدید شورای اسلامی شهر طبس نظارت خود را بر شرکتهای پیمانکاری ونحوه فعالیتشان بیشتر کنند.

حقوق اردیبهشت تا فردا پرداخت می‌شود

اظهارات دبیر خانه کارگر طبس درحالی است که «مهدی یوسف‌زاده»، مدیر عامل شرکت پیمانکاری درخشان کویر یزد ضمن تایید دو ماه حقوق معوقه ۴۳ کارگرفضای سبز شهرداری طبس گفت: حقوق اردیبهشت ماه این کارگران حداکثر تا صبح روز فردا (سه شنبه، ۱۱ تیر ماه) به حساب کارگران واریز می‌شود.

وی همچنین در پرداخت خصوص حقوق خرداد ماه کارگران گفت: به محض اینکه شهرداری طبس صورت وضعیت‌های مالی این شرکت را پرداخت کند دستمزدها به حساب کارگران واریز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پیمانکاری درخشان کویر یزد با بیان اینکه هر یک از این کارگران ماهانه، حدود یک میلیون تومان دریافتی دارند، افزود: کار این کارگران حجمی است وهر اندازه بیشتر کار کنند بیشتر حقوق می‌گیرند.

یوسف‌زاده اضافه کرد: اداره کار شهرستان طبس، این شرکت را در لیست شرکتهای که بیشترین حقوق واضافه کاری را به کارگران خود می‌دهد، قرار داده است.

این کارفرما در بخش دیگری از سخنان خود با رد ادعاهای مربوط به نحوه استفاده از مرخصی اجباری کارگران گفت: من به هیچ موردی استفاده از حق مرخصی کارگران خود امری را تحمیلی و اجبار نمی‌کنم و کارگران طبق قانون و شرایط کار از حق مرخصی خود استفاده می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز