خبرگزاری کار ایران

راه مبارزه با بیکاری در کشور صنعت گردشگری است

توجه و اهمیت به صنعت گردشگری، اشتغال زایی و کاهش بیکاری را در کشور به ارمغان خواهد آورد.

کیش – ایلنا: معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه آئین نواخته شدن زنگ گردشگری در دبیرستان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه هر گردشگر برای ۷ نفر به طور مستقیم و ۲۵ نفر به طور غیر مستقیم ایجاد شغل می‌کند، اظهار داشت: سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، کشور را در زمینه اشتغال زایی بیمه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کیش، ناصر قاسمی نیا عنوان کرد: گردشگری همواره یکی از بهترین فرصت‌های شغلی برای درآمد زایی است که می‌تواند چرخ‌ اقتصادی کشورهای مختلف را به گردش در آورد.

قاسمی نیا تصریح کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته، گردشگری به عنوان یک علم و محور آموزش به حساب می‌آید و بیشترین عامل موفقیت کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری، تربیت دانشجو در این صنعت بوده است که ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره کیش در حال حاضر به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور مطرح است، افزود: در ایام نوروز امسال ۲۱۲ هزار گردشگر و در ایام جشنواره تابستانی سال جاری ۳۰۰ هزار گردشگر از جزیره زیبای کیش دیدن کردند که به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۰، از ۲۳ درصد و ۱۸ درصد رشد داشته که این افزایش، حاصل توجه ویژه "علیرضا عامری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش" و تعامل بخش خصوصی برای ارائه خدمات با کیفیت به گردشگران در جزیره کیش است.

جزیره کیش با دارا بودن زیر ساخت‌های لازم در صنعت گردشگری و شرایط جغرافیایی مناسب، سالانه میزبان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز