خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با فعالان كارگری و كارفرما تشریح شد:

در صورت تامین مالی، ۸۰۰ نفر را جذب خواهیم کرد

asdasd

۲۰۰۰ تن مواد اولیه کارخانه پارلو که از کشور کره خریداری شده به دلیل تحریم‌های اقتصادی هنوز وارد كشور نشده است و این در حالی است كه کارخانه نقدینگی خود را برای تأمین و تهیه این مواد پرداخت کرده است و اكنون توان پرداخت دستمزد كارگران را نداریم.

۲۱۰ نفر از کارگران کارخانه پارلو ساوه در چهار ماه گذشته دستمزدی دریافت نکرده‌اند.

مهدی زمانی نوری، دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه در این باره به ایلنا گفت: چهار ماه از معوقات حقوقی ۲۱۰ کارگر کارخانه پارلو به دلیل تشدید بحرانهای مالی كارخانه پرداخت نشده است.

او افزود: با وجود مطلوب بودن شرایط تولید و کار در این واحد تولیدی و جذب سفارشات مکرر کار از سوی سازمان‌های توسعه مدارس، متاسفانه به دلیل كمبود نقدینگی، این واحد تولیدی از پرداخت چهار ماه از حقوق کارگران خوداری کرده است.

او گفت: خوشبختانه کارخانه پارلو در زمینه صادرات به کشورهای خارجی از جمله گرجستان، ارمنستان، کویت و امارت و... نیز فعالیت داشته است.

معوقات كارگران تا سه ماه آینده پرداخت خواهد شد

امیر اصغری، مدیر عامل کارخانه پارلو نیز در ادامه با تایید خبر تاخیر در پرداخت حقوق کارگران افزود: مشکلات نقدینگی که به علت منع واردات مواد اولیه تولید ایجاد شده، باعث شده است این واحد تولیدی نتواند به منابع مالی لازم جهت پرداخت حقوق کارگران خود دسترسی داشته باشد.

او افزود: ۲۰۰۰ تن مواد اولیه کارخانه پارلو که از کشور کره خریداری شده به دلیل تحریم‌های اقتصادی هنوز وارد كشور نشده است و این در حالی است كه کارخانه نقدینگی خود را برای تأمین و تهیه این مواد پرداخت کرده است و اكنون توان پرداخت دستمزد كارگران را نداریم.

او در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات ناشی از تحریم‌ها دامنگیر کارگران نیز شده است، افزود: کارخانه پارلو طی دو الی سه ماهه آینده کلیه مطالبات معوقه کارگران را پرداخت خواهد کرد.

اوگفت: ۸۰ الی ۹۰ درصد مواد اولیه ورق گالوانیزه و سایر مواد اولیه مورد نیاز از کشور کره خریداری و مقدار کمی نیز از تولیدات داخلی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ مقدار ۵۰۰۰ تن ورق از کره وارد و امسال نیز با خرید نقدی و پرداخت وجه ۲۰۰۰ تن ورق از کره خریداری نموده‌ایم که متأسفانه از یکسو کارخانه در تنگنای مالی قرار گرفته و از سوی دیگر بعلت تحریم اقتصادی قادر به دریافت مواد اولیه خریداری شده وارداتی نیستیم.

اصغری در ادامه با تاکید بر حل مشکلات واحد‌های تولید تصریح کرد: امروزه برخی از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی کشور بدلیل رکود و محاصره اقتصادی در حال تعلیق و اخراج نیروی کار و یا تعطیل می‌باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: این واحد تولیدی با وجود تمامی مشكلات تا به امروز توانسته است اشتغال و امنیت شغلی ۲۱۰ کارگر خود را حفظ كند.

در صورت تامین مالی، ۸۰۰ نفر را جذب خواهیم کرد

در این زمینه مدیریت اجرایی کارخانه پارلو نیز اظهار داشت: کارخانه پارلو در حال حاضر در یک شیفت کاری با ۲۱۰ کارگر مشغول به فعالیت است که در صورت حمایت مالی دولت و تأمین سرمایه در گردش، قادر به ایجاد ۳ شیفت و جذب ۸۰۰ جوان بیکار و جویای کار خواهد بود.

شاه حسینی افزود: این کارخانه هیچگونه بدهی به سازمانهای دارایی، تأمین اجتماعی، شرکت شهر صنعتی کاوه و خدمات عمومی شامل آب، برق، گاز و... ندارد و طی ۳۷ سال گذشته تنها در چهار ماه اخیر نتوانسته است معوقات حقوقی کارگران خود را پرداخت کند.

گفتنی است کارخانه پارلو واقع در شهرصنعتی کاوه وابسته به بخش خصوصی تولید کننده انواع ورقهای رنگی، آلومینیوم، گالوانیزه، آکوزینک، ساندویچ پانل و عایقهای پلی اورتان، پشم سنگ،‌ ای پی اس، کانکس و خانه‌های پیش ساخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز