خبرگزاری کار ایران

وزیر كار در گفتگو با ایلنا خبر داد:

احتمال افزایش 10 هزار تومانی حق مسكن در جلسه امروز

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۰۵

چكیده: «قیمت اجاره خانه در حاشیه شهرها کمتر از 300 هزار تومان نیست./حق مسکن ارتباطی با مسکن کارگران ندارد و مبلغ مصوب کمکی به معیشت کارگران است.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احتمال افزایش صد در صدی حق مسکن کارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله عباسی، وزیر كار و رئیس شورای تعیین مزد (شورای عالی كار) در حاشیه مراسم پایانی دومین دوره آموزش مربیان کشورهای اسلامی گفت: در جلسه امروز شورای عالی كار، احتمالا حق مسکن کارگران از 10 هزار تومان به 20 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به قیمت اجاره خانه در حاشیه شهرها که کمتر از 300 هزار تومان نیست، ادامه داد: حق مسکن ارتباطی با مسکن کارگران ندارد و مبلغ مصوب کمکی به معیشت کارگران است. به هر حال اگر درصدی به حقوق کارگران اضافه شود آنها خوشحال می شوند.

رئیس شورای عالی كار با اشاره به شکایت کارگران از مرد 92 در دیوان عدالت اداری گفت:‌ از نظر قانونی تخلفی صورت نگرفته است. قانون می گوید مزد باید با توجه به تورم تعیین شود نه به میزان تورم. این درست نیست که بگوییم چون تورم 31 درصد است پس حقوق هم باید 31 درصد افزایش یابد. هیچ کدام از دستگاه های کشوری اعم از کارگران، بازنشستگان و نیروهای لشگری مزدشان بر این اساس افزایش پیدا نکرده است لذا دیوان نمی تواند ایرادی بگیرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر تلاقی جلسات شورای عالی کار با اجلاس ILO گفت: ما قطعا برنامه را تنظیم می کنیم و این گونه نخواهد بود که تلاقی کند. چون بسیاری از تشکل های کارگری و کارفرمایی در ژنو حضور دارند.ان شاالله زمان را با توافق آنها تنظیم می کنیم.

وی در تشریح سابقه افرادی که به عنوان نماینده کارگری در اجلاس ILO شرکت می کنند اظهار داشت: روسای کانون ها و تشکل ها نماینده ای به وزارت کار معرفی می کنند.

این مقام دولتی در رابطه با سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی نیز تصریح کرد: هنوز بودجه سال 92 ابلاغ نشده است. در صورتی که منابع بیمه کارگران ساختمانی در بودجه دیده شود ما سعی می کنیم قانون را اجرا کنیم و سازمان تامین اجتماعی نمی تواند در این زمینه قصور کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز