خبرگزاری کار ایران

در اقدامی توجیه‌ناپذیر؛

آمریكا گروهك منافقین را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف كرد

asdasd

در بیانیه وزارت خارجه آمریكا آمده است كه وزیر خارجه این كشور بنا بر مفاد قانونی تصمیم گرفت که گروهك منافقین و حامیان این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریكا حذف كند.

وزارت خارجه آمریکا در اقدامی توجیه‌ناپذیر با صدور اطلاعیه‌ای به طور رسمی گروهك منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی این کشور خارج کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در بیانیه وزارت خارجه آمریكا آمده است كه «هیلاری كلینتون» وزیر خارجه این كشور با استناد به مفاد قانونی تصمیم گرفت که گروهك منافقین و حامیان این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریكا حذف كند.

وزارت خارجه آمریكا در ادعایی بی‌اساس علت این تصمیم را «عدم ارتکاب اقدام‌های تروریستی در ۱۰ سال گذشته توسط این گروهك» اعلام كرده است.

این وزارتخانه پیش از این در پایگاه اینترنتی خود اعلام كرده بود كه گروهك منافقین طی سه دهه گذشته از مقرهای خود در اروپا و عراق عملیاتی تروریستی علیه ایران انجام داده است.

وزارت خارجه آمریکا در عین حال تاكید كرده است كه حذف نام گروهك منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی به این معنی نیست که واشنگتن سابقه فعالیت‌های این گروه از جمله کشتن شهروندان آمریکایی در ایران در دهه ۷۰ میلادی و همچنین حمله‌ای که در داخل خاک آمریکا در سال ۱۹۹۲ میلادی توسط این گروه صورت گرفت را از یاد برده است.

گروهك منافقین در سال 1997 میلادی در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی كه شامل گروه‌هایی مانند القاعده است، قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز