خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در خراسان جنوبی:

كارگران از ترس اخراج به مزد غیرقانونی تن می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۱۴

چكیده: «با توجه به اینکه نرخ بیکاری در خراسان جنوبی بویژه مناطق مرزی این استان بالاست نیروی کار از ترس از دست دادن شغل خود به هر پیشنهاد مزدی که از سوی کارفرمایان ارائه می‌شود جواب مثبت می دهند.»

دبیر خانه کارگر خراسان جنوبی اعلام كرد: با گذشت حدود سه ماه از صدور بخشنامه مزدی شورای عالی کار، بسیاری از کارگاه‌های بحران‌زده در این استان مطابق قانون به کارگران خود دستمزد پرداخت نمی‌کنند.

«محمد حسین براتی» در این باره به ایلنا گفت: با وجود آنكه دستمزد مصوب شورای عالی كار جوابگوی نیازهای اولیه خانوار کارگری نیست، کارفرمایان مدعی اند بدون حمایت دولت قادر نیستند دستمزد قانونی را به کارگران خود بپردازند.

او اضافه کرد:هم اکنون اکثر کارگاهای کوچک استان به بهانه کمبود منابع مالی و با سوء استفاده از بحران موجود از کارگران بهره کشی کرده و رقمی كمتر از حداقل دستمزد قانونی را به آنان می پردازند.

این فعال کارگری با بیان اینکه قانون کار در این کارگاه ها (به ویژه کوچک) اجرا نمی‌شود اظهار داشت: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در خراسان جنوبی بویژه مناطق مرزی این استان بالاست نیروی کار از ترس از دست دادن شغل خود به هر پیشنهاد مزدی که از سوی کارفرمایان ارائه می‌شود جواب مثبت می دهند.

به گفته براتی، استان خراسان جنوبی فرصت‌های شغلی خوبی را در زمینه کشاورزی و معادن داراست اما حدود 15 سال است به سبب خشکسالی های پی در پی کشاورزی و دامداری در این استان از رونق افتاده است.

دبیر خانه کارگر خراسان جنوبی در خاتمه افزود: بزرگترین معضل این استان رشد بی رویه جمعیت و افزایش نرخ بیکاری است که در این زمینه مسئولان طی سال‌های گذشته هیچ برنامه ریزی انجام نداده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز