خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر همدان خواستار شد:

تناسبی معقول بین نرخ دستمزد و هزینه‌ها برقرار شود

asdasd

کارگران به جهت نداشتن درآمد کافی با وجود فعالیت زیاد همیشه بدهکار هستند/ شورای عالی کار باید در تعیین دستمزد کارگران تجدید نظر کند.

دبیر خانه کارگر همدان معتقد است با افزایش قیمت‌ها خانواده‌های كارگری حتی با دریافت دستمزد قانونی قادر به تامین معاش خود نیستند و این در شزایطی است كه به دلیل ادامه بحران در واحدهای تولیدی بخشی از كارگران بیكار شده یا برای چندین ماه دستمزدی دریافت نكرده‌اند.

چنگیز اصلانی، میزان دریافتی‌های کارگران را در مقایسه با هزینه‌های جاری بسیار ناچیز خواند و به ایلنا گفت: شورای عالی کار باید در تعیین دستمزد کارگران تجدید نظر کرده  و با افزایش اظطراری دستمزد كارگران، تناسب معقولی بین نرخ دستمزد و هزرینه‌های زندگی برقرار كنند.

این فعال كارگری با اعلام اینكه بیش از ۹۰ درصد از کارگران استان همدان با قرارداد موقت مشغول به كار هستند، افزود: قرار دادهای موقت و سفید امضاء امنیت شغلی کارگران را تضییع می‌كند به طوری كه نگرانی آنان از بابت نداشتن امنیت شغلی بسیار مشهود است.

او با بیان اینکه کارگران به جهت نداشتن درآمد کافی با وجود فعالیت زیاد همیشه بدهکار هستند اضافه کرد: توجه ویژه دولت به جامعه کارگری که بازوان اقتصاد کشورند می‌تواند در مسیر برون رفت از بحران کار ساز باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز