خبرگزاری کار ایران

در مراسم تاسیس مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان مطرح شد:

امروز باید به مشکلات جامعه مسئولانه‌تر نگاه کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۰۲

جامعه یک کلیت است و سرنوشت جامعه در سرنوشت همه اعضاء تاثیر دارد. هر اتفاق زیبایی در جامعه قطعا برای همه اتفاق می‌افتد و هر اتفاق زشتی دامن همه را می‌گیرد.

 ایلنا:مراسم افتتاح و آغاز به کار مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابان شهر رباط کریم شب گذشته همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا (س) با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تئا‌تر، مدیران شهری توسط موسسه مهرآفرین برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم هفت نفر از عوامل سریال زمانه هنرمندانی همچون: حسن فتحی، اسماعیل عفیفه، حسین محجوب، حمید گودرزی، شهرام قائدی، حسین مهری، رویا می‌رعلمی، ساغر مسعودی و همچنین اعضای شورای شهر و شهردار شهر جدید پرند و جمعی از صاحبان صنایع حضور داشتند رباط کریم حضور داشتند.


در ابتدای مراسم فاطمه دانشور به همراه حمیدرضا جوانمرد وبهمن عسگری از یاوران موسسه مهرآفرین و بانیان تاسیس این مرکز و با همراهی هنرمندان سینما مرکز نگهداری از کودکان کار خیابان افتتاح شد.


شهریاری با تشکر از همه کسانی که ددر چنین موسساتی برای بهبود وضعیت کودکان تلاش می‌کنند گفت: اگر کودکی دچار بزهکاری شود وضعیت او بر وضعیت جامعه بسیار تاثیرگذار است ضمن اینکه آسیب کودکان باعث می‌شود تا آن‌ها مانند چینی لب پر شوند و برگرداندن آن‌ها به زندگی بسیار سخت‌تر است. و اثرات آن به زندگی ما باز می‌گردد.

شهریاری از جوانمرد به عنوان یکی از یاوران موسسه مهرآفرین وبانی تاسیس این مرکز دعوت کرد تا درباره اهداف این مرکز صحبت کند.

جوانمرد گفت: من در سفرحج بودم که با بهمن عسگری آشنا شدم. ایشان پیشنهاد تاسیس این مرکز را به من دادند و بعد ما این مرکز را با همکاری موسسه مهرآفرین راه اندازی کردیم.


وی افزود: این مرکز ۴۰۰ متر مربع بنای مفید دارد و در سه طبقه ساخته شده است و در آن بخش‌هایی همچون خوابگاه، اتاق تلویزیون، اتاق بازی کودکان، آشپزخانه، غذاخوری، مددکاری و پزشکی در نظر گرفته شده است.
در ادامه مراسم رئیس شورای شهر رباط کریم نیز گفت: باید از بانیان راه اندای چنین مراکزی تشکر کنیم شهر رباط کریم یکی از شهرهای فرهنگی و ققدیمی است و امیدوارم چهره فقر از این شهر رخت بربندد.


شهریاری در ادامه برنامه از عوامل سریال زمانه دعوت کرد تا به روی سن بیایند.


حسین محجوب بازیگر سینما و تئا‌تر با تقدیر از راه اندازی این مرکز گفت: راه اندازی چنین مراکزی و افتتاح آن‌ها بسیار خوب است اما بهتر آن است که ما به سمتی حرکت کنیم که به جای پرداختن به معلول به علت‌ها توجه کنیم.


وی با اشاره به مدرن شدن جامعه امروز گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا ضایعات و عوارض منفی مدرنیزم کمتر گریبان جامعه را بگیرد و جامعه دچار مشکل نشود.
حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون نیز با اشاره به تلاش‌های هفت ساله موسسه مهرآفرین گفت: بسیار خوشحالم که این موسسه همچنان بهفعالیت خود ادامه می‌دهد و در کنار فعالیت‌هایی که می‌کند توانسته است در برابر مشکلات و سختی‌ها دوام بیاورد.
فتحی یادآور شد: در این تشکل‌ها گاهی چشم‌ها گریان و گاهی خندان است. خندان از جهت تلاش خیرین بدون چشم داشت مالی است و گریان از این نظر که بعضی مسئولان و مدیران حوزه‌ها نسبت به مسئولیت خودشان کوتاهی می‌کنند.
فتحی با اشاره به یک پارچه بودن جامعه گفت: جامعه یک کلیت است و سرنوشت جامعه در سرنوشت همه اعضاء تاثیر دارد. هر اتفاق زیبایی در جامعه قطعا برای همه اتفاق می‌افتد و هر اتفاق زشتی دامن همه را می‌گیرد.
فتحی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های جامعه سالم این است که شهروندان برای بهسازی آن تلاش می‌کنند و یکی از این تلاش‌ها، تلاش برای زندگی مطلوب کودکان است.
فتحی با اشاره به تاسف آور بودن کار بعضی کودکان در پشت چراغ‌های قرمز گفت: اگر کمیت کار چنین کودکانی در جامعه زیاد شود، جامعه را دچار مخاطراتی می‌کند که دود آن‌ها در چشم تک تک شهروندان می‌رود بنابراین همه ما موظفیم تا به مشکلات جامعه با دید مسئولانه نگاه کنیم.
در ادامه مراسم تصاویری از فعالیت موسسه مهرآفرین پخش شد و شهریاری از دانشور دعوت کرد تا به روی سن بیاید.
مدیرعامل موسسه مهرآفرین با اشاره به اینکه تاسیس مرکز نگهداری کار و کودکان در رباط کریم بسیار مهم است افزود: سال‌ها پیش با خالقم عهدی بستم و آن عهد این بود که یک چهارم از دارایی‌ام را به محرومین بدهم. در این راه موسسه نیکوکاری مهر آفرین افتتاح شد و هم اکنون ۴۵۰۰ هزار مادر و کودک در سراسر کشور تحت پوشش این موسسه هستند.
وی ادامه داد: امروز با افتتاح این مرکز و این اتفاق فرخنده گام بزرگی در کمک به کودکان نیازمند برداشتیم البته امیدوارم روزی برسد که ما نهاد ملی حمایت از کودکان را در ایران تاسیس کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم روزی برسد تا با تاسیس نهاد ملی حمایت از کودک در ایران شاهد آن باشیم که از کودکان این سرزمین حمایت‌های جدی می‌شود و‌‌ همان طور که با تاسیس مراکزی همچون مرکز نگهداری سالمندان دیگر هیچ کهنسال در خیابان مانده‌ای وجود ندارد با تاسیس این نهاد نیز هیچ کودک فقیر و بی‌سرپرست و یا بدسرپرستی وجود نداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز