خبرگزاری کار ایران

در مراسم روز جهانی كارگر:

كارگران شهرری به مصوبه غیر قانونی مزد اعتراض كردند

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۱۲

خلاصه: «صبح امروز جمع زیادی از کارگران شهرستان ری بمناسبت روز جهانی کارگر با حضور در ورزشگاه شهید معتمدی به مصوبه مزدی سال ۱۳۹۲ شورای عالی کار اعتراض کرده و آن را خلاف معیارهای تصریح شده در ماده ۴۱ قانون کار عنوان کردند.»

جمعی از کارگران صنایع و کارخانجات تولیدی شهرستان ری به نمایندگی از سایر کارگران این شهرستان با حضور در ورزشگاه معتمدی نسبت به مصوبه ناعادلانه دستمزد اعتراض كردند.

علی ترکاشوند، دبیر خانه کارگر شهرستان ری با اعلام این خبر به ایلنا گفت: صبح امروز جمع زیادی از کارگران شهرستان ری بمناسبت روز جهانی کارگر با حضور در ورزشگاه شهید معتمدی به مصوبه مزدی سال ۱۳۹۲ شورای عالی کار اعتراض کرده و آن را خلاف معیارهای تصریح شده در ماده ۴۱ قانون کار عنوان کردند.

او افزود: این کارگران به نمایندگی از کارگران کارخانجات تولیدی و صنعتی، کاشی سعدی، انرژی، ایران سیلندر، سولفاتیک، کاغذ سازی کهریزک، کارگران آسایشگاه کهریزک، روغن پارس، چیت سازی ری، گلیسیرین، روغن نباتی مارگارین، آجر سازی امین آباد، آجر ماشینی فیروزآباد روغن ورامین، شرکت سهامی کفش اطمینان، روغن نباتی گل، تزریقی و دیگر صنایع این شهرستان در این مراسم حضور داشتند.

به گفته این فعال کارگری، حدود  ۵۰۰ نفر از اعضای کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز در این مراسم کارگران را همراهی كردند.

او در خاتمه با اشاره به اعتراض جامعه کارگری ایران به این مصوبه تصریح کرد: وضعیتی که کارگران در سالهای گذشته با توجه به سیاست گذاری‌های غلط اقتصادی مسئولان تجربه کرده اند، بسیار سخت و غیرقابل تحمل بود، با این وضع اگر دولت در این مورد تجدید نظر نکند، جامعه کارگری روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز