خبرگزاری کار ایران

محجوب در مراسم روز جهانی كارگر مطرح كرد:

مهار تورم و افزایش مزد، مهم‌ترین خواسته جامعه کارگری

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۷۴

خلاصه: «تورم نقطه به نقطه و تورم شهر و روستا که مرکز آمار ایران مطابق برنامه پنجم توسعه اعلام کرده است ۴۰ و نیم درصد است./ افزایش مزد ۲۵ درصدی پاسخگوی تورم سال گذشته هم نیست.»

دبیرکل خانه کارگر مهم‌ترین خواسته جامعه کارگری را مهار تورم و افزایش مزد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در مراسم روز جهانی کارگر كه در ورزشگاه شهید معتمدی برگزار می‌شد گفت: ‌ تورم نقطه به نقطه و تورم شهر و روستا که مرکز آمار ایران مطابق برنامه پنجم توسعه اعلام کرده است ۴۰ و نیم درصد است.
وی ادامه داد: افزایش مزد ۲۵ درصدی پاسخگوی تورم سال گذشته هم نیست، تورم سال ۹۲ که جای خود دارد.
رئیس فراكسیون كارگری مجلس فلسفه روز کارگر را محدود کردن ساعت کاری و ۸ ساعت در روز عنوان کرد و اظهار داشت: در بسیاری از میادین ۸ ساعت کاری کارگران رعایت نمی‌شود و این مساله نیازمند نظارت است.
وی با اشاره به عملکرد غیرقابل قبول سازمان تأمین اجتماعی در مورد بیمه کارگران ساختمانی بیان کرد: ‌ کارمندان سازمان تأمین اجتماعی بدانند که اگر هنگام مراجعه کارگران ساختمانی از ثبت نام آن‌ها برای بیمه خودداری کنند از آن‌ها شکایت می‌شود و بایستی در انتظار محاکمه باشند.
دبیرکل خانه کارگر در پایان با تاکید بر لزوم اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع از پی گیری مجلس برای معرفی مدیران سازمان تأمین اجتماعی به محاکم قضایی خبرداد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز