خبرگزاری کار ایران

در بیانیه انجمنهای صنفی کارگران ایران عنوان شد:

بی‌اثر شدن قانون کار با احیای نظام استاد و شاگردی

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۲۷

خلاصه: «اساس حیات جامعه کارگری در امنیت شغلی، معیشت و آزادی تشکلات خلاصه می‌شود ولی با وجود پافشاری دولت این موارد روز به روز به قهقرا می‌رود و کار تا جایی ارتقاء یافته که نظامهای پوسیده استاد و شاگردی به دلایل غیر منطقی احیا شوند.»

کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران با صدور بیانیه‌ای از بی‌اثر شدن قانون کار با «احیای نظام استاد و شاگردی» ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه با اشاره به «بحرانهای اقتصادی در جهان و منطقه به ویژه کشور ایران» آورده شده است: سفره کارگران روز به روز تهی‌تر می‌شود و تورم لجام گسیخته که گریبان گیر کارگران ایران شده باعث کاهش قدرت خرید و ظهور فقر واقعی در خانواده آنان شده است.

این تشکل رسمی کارگری در ادامهٔ با انتقاد از «غفلت از مشارکت کارگری و کارفرمایی در تغییرات قانون کار و تامین اجتماعی» اشاره کرده است «تک روی‌های حوزهٔ روابط کار، باعث نگرانی جامعه کارگری شده است».

در بخشی از بیانیه آمده است: اساس حیات جامعه کارگری در امنیت شغلی، معیشت و آزادی تشکلات خلاصه می‌شود ولی با وجود پافشاری دولتیان این موارد روز به روز به قهقرا می‌رود و کار تا جایی ارتقاء یافته که نظامهای پوسیده استاد و شاگردی به دلایل غیر منطقی بها داده شده و بیم آن می‌رود که با اجرای اینگونه مقررات، قوانین حداقل کار به کل کان لم یکن گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز