خبرگزاری کار ایران

محمدرضا باهنر:

نامه من به رهبری مشاوره‌ای محرمانه بود

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۴۵

منافع مشترک ما با آمریکا زیاد است/ عملكرد دولت نهم و دهم در روابط بین الملل هزینه‌های دفاع از اصول انقلاب را افزایش داد/ باید حرمت مسئولین و رئیس جمهور کشور تا لحظه پایان خدمت حفظ شود.

شیراز – ایلنا: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه نگاری‌اش با مقام معظم رهبری، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ گفت: وظیفهٔ ما و تمام افرادی که مورد اعتماد رهبری هستند این است که در خصوص مسایل مربوط به کشور به ایشان مشاوره دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمد رضا باهنر افزود: در آن زمان من احساس کردم که باید برای آینده برنامه ریزی کرد و بر همین اساس نامه‌ای به مقام معظم رهبری در خصوص مواضعی كه می‌توان در صورت پیروزی میر حسین موسوی در انتخابات برای همكاری با وی اتخاذ کرد نوشتم.

سفر‌های تشکیلاتی
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سفرهای استانی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری گفت: استفاده از امکانات دولتی برای این سفر‌ها صحیح نیست.

وی که تلویحا" به سفرهای دور چهارم هیات دولت به استان‌ها اشاره می‌کرد گفت: وقتی هواپیما، خرج رفت و آمد، هزینه اسکان و... از کیسه بیت المال است نباید این سفر، سفرتبلیغاتی برای یک کاندیدای خاص باشد.

باهنر در عین حال سفر‌های خود را سفرهای تشکیلاتی خواند و گفت: اینکه من دیشب در یکی از مساجد شیراز سخنرانی کردم به دعوت امام جماعت این مسجد بود و تمام سخنرانی من نیز دعوت عموم برای خلق حماسه‌ای سیاسی بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر به سفر‌های اخیراستانی هیات دولت واتفاقات رخ داده در اهواز و اصفهان اشاره کرد و افزود: به اعتقاد من باید حرمت مسئولین و رئیس جمهور کشور تا لحظه پایان خدمت حفظ شود و از هرگونه توهین و بی‌حرمتی به آن‌ها جلوگیری گردد البته باید مراقب بود رئیس جمهور هم از گفتن حرفهای غیر معقول خودداری کند.

باهنر گفت: باید مراقب بود که سفرهای استانی هیات دولت برای تبلیغ برخی ناهنجاری‌ها استفاده نشود و یا اینکه امکانات دولتی برای کاندیدی خاص مورد استفاده قرار نگیرد.

منافع مشرکمان با آمریکا زیاد است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی باردیگر وتلویحا" با انتقاد از دیپلماسی دولت نهم و دهم گقت: ما باید در روابط بین الملل از ادبیات فاخر استفاده کنیم واگر با کشوری مشکل داریم نباید به سران آن کشور توهین کنیم.

وی با بیان اینکه ما با هیچ کشوری در دنیا دشمنی نداریم افزود: باید به این نکته نیز توجه کنیم که منافع مشترک ما با آمریکا زیاد است و آنچه بین ما و آمریکا مشکل ایجاد کرده اسرائیل است.

باهنر ادامه داد: البته آمریکا یی‌ها دست آهنین خود را زیر دستکش حریری مخفی کرده‌اند و به ما می‌گویند با ما دست دوستی بدهید در حالیکه ما معتقدیم یک آدم آهنی فکر و شعور واحساس ندارد.

به اعتقاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی اگر آمریکا دست آهنین خودرا عوض کند، آنگاه زمینه برای برقرای ارتبط با این کشور فراهم می‌شود.

کاندیدای احتمالی اصولگرایان افزود: در عین حال ما اعتقادداریم که باید از ارزش‌هایمان دفاع کنیم و می‌دانیم که این دفاع هزینه دارد اما نباید در دیپلماسی خارجی هزینه این دفاع را بالا برد.

به اعتقاد باهنر، عملكرد دولت نهم و دهم در روابط بین الملل هزینه‌های دفاع از اصول انقلاب را افزایش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز