خبرگزاری کار ایران

دقایقی قبل و با حضور رئیس جمهور/

واحد NF٣ پتروشیمی بندر امام افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۱۲

واحد سوم تفکیک میعانات گازی پتروشیمی بندر امام به طور رسمی افتتاح شد.

ایلنا - بندر امام خمینی(ره): دقایقی قبل با حضور  رئیس جمهور و  وزیر نفت واحد NF ٣ پتروشیمی بندر امام به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از بندر امام خمینی(ره)مدیرعامل پتروشیمی بندر امام اظهار کرد: این مجتمع پتروشیمی با توجه به میزان خوراک دریافتی، ١٠٠ درصد از برنامه تولید خود را محقق ساخته است و در صورت افزایش خوراک، میزان تولید نیز، قابلیت افزایش خواهد داشت.

محمدحسین ظریفکار فرد افزود: واحد NF ٣ پتروشیمی بندر امام از آغاز راه اندازی کامل تا کنون توانسته است برنامه تولید پیش بینی خود را محقق کند.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید این مجتمع پتروشیمی بیش از ٧ میلیون در سال است و با توجه به برنامه ریزی ها، این ظرفیت به ١٠ میلیون تن در سال خواهد رسید.

نرخ بازگشت سالانه سرمایه از سال دوم بهره برداری طرح  NF ٣بندر امام بر اساس گزارش های توجیهی فنی و اقتصادی بیش از ٥٠ درصد پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی نیز با اشاره  به مزیت نسبی صنایع پتروشیمی برای سرمایه گذاری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ٥٢ درصد از تجهیزات به کار رفته در طرح NF ٣ بندر امام از سوی سازندگان داخلی تامین شده است.

مجید محمودیان افزود: طرح  NF ٣ پتروشیمی بندر امام، از جمله طرح های استراتژیک توسعه صنایع پتروشیمی است که به منظور تفکیک گازهای مایع به دست آمده از نفت خام تولیدی چاه های منطقه به برش های با ارزش هیدروکربنی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با بیان این که مزایای قابل توجهی برای احداث این طرح وجود دارد، گفت: سهولت دسترسی به خوراک و مواد خام اولیه، برخورداری از امکانات جاده ای و امکان حمل و نقل آسان دریایی، از مزایای این طرح به شمار می رود.

محمودیان با بیان این که خوراک واحد  NF ٣ پتروشیمی بندر امام از میدان های نفتی منطقه اهواز و منطقه مارون تامین می شود، تصریح کرد: بیش از ٥٠ درصد از تولید این واحد قابلیت صادرات را دارد اما تامین نیاز داخل، در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: واحدهای NF ١وNF ٢  یکصد و ٢٠ هزار بشکه ظرفیت تولید داشت، اما واحد  NF ٣ یکصد هزار بشکه به تنهایی ظرفیت دارد.

محمودیان گفت: با تجربه به دست آمده از ساخت این واحد تولیدی، آمادگی داریم با توجه به دانش فنی و مهندسی کسب شده پروژه های مشابه را در خارج از کشور نیز احداث کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی افزود: در بخش برق و الکتریکال می توان گفت که تقریبا خودکفا شده ایم و توان ساخت بخش ابزار دقیق نیز در کشور بسیار مطلوب است که با توجه به این دو عنصر، ایران در زمره یکی از برترین سازندگان مجتمع های پتروشیمی در جهان قرار گرفته است.

 
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز