خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد:

دو مصدوم در زلزله تسوج

کد خبر : ۶۳۶۶۴

طبق آخرین گزارش‌های دریافتی از گروه‌های ارزیاب هلال احمر این زمین لرزه خسارات زیادی نداشته است و در دو روستای عمستجان با ۱۱۸ خانوار و انگشتان با ۵۳ خانوار تعدادی از واحدهای روستایی ترک خوردگی‌های حداکثر تا ۳۰ درصد داشته است.

ایلنا: معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با بررسی‌های انجام شده از سوی گروه‌های ارزیاب واکنش سریع هلال احمر از منطقه زلزله زده تسوج در استان آذربایجان شرقی مشخص شد که این زمین لرزه تاکنون دو مصدوم برجای گذاشته است.

به گزارش ایلنا، حیدر حیدری اظهار داشت: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی از گروه‌های ارزیاب هلال احمر این زمین لرزه خسارات زیادی نداشته است و در دو روستای عمستجان با ۱۱۸ خانوار و انگشتان با ۵۳ خانوار تعدادی از واحدهای روستایی ترک خوردگی‌های حداکثر تا ۳۰ درصد داشته است.

وی گفت: هم اکنون گروه‌های ارزیاب اعزامی به منطقه زلزله زده مشغول جمع آوری اطلاعات اولیه و ثانویه این زمین لرزه در روستاهای قره تپه، انگشت جان، امستجان، قله مراغش، الماس، چهرگان، حیدرآباد و مزرعه هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: طبق اطلاعات ثبت شده در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات زلزله 2 / 5 ریشتری تسوج در برخی شهرهای آذربایجان شرقی همچون تبریز، شبستر، مرند و بناب نیز احساس شده است.

به گفته حیدری زلزله 2 / 5 ریشتری در تسوج در کمتر از یک ساعت، پنج پس لرزه به دنبال داشته است.

وی اضافه کرد، چهار پس لرزه به ترتیب 1 / 3، 2 / 3، 4 / 3 و 8 / 3 درجه ریشتر قدرت داشتند و آخرین پس لرزه ثبت شده به قدرت 9 / 2 ریش‌تر در ساعت ۱۶ و دو دقیقه و ۴۳ثانیه به وقوع پیوسته است.

زمین لرزه‌ای به قدرت 2 / 5 ریشتر در ساعت ۱۵ و ۹دقیقه و ۳۷ ثانیه روز پنجشنبه تسوج را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری از سطح زمین و در طول جغرافیایی ۴۵. ۳۶ و عرض جغرافیایی ۳۸. ۳۲ رخ داد.

تسوج به عنوان غربی‌ترین بخش آذربایجان شرقی در ۴۰ کیلومتری غرب شبستر در استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز