خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران اعلام كرد:

مخالفت كارگران لامپ الوند با انتقال كارخانه

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۴۳

«كارگران استدلال كارفرما جهت اجرای طرح اصلاح ساختاری را بهانه قلمداد كرده و می گویند با این انتقال هیچ تضمین برای اشتغال آنها وجود ندارد.»

نماینده کارگران شاغل در واحد تولید لامپ الوند قزوین اعلام کرد: ۲۶ کارگر رسمی كارگر تولیدی لامپ الوند مخالف تصمیم كارفرما در خصوص انتقال این کارخانه از شهرک صنعتی البرز به به شهرک صنعتی لیا هستند.

«محرم رحمانی» به نمایندگی از سایر کارگران به ایلنا گفت: كارگران استدلال كارفرما جهت اجرای طرح اصلاح ساختاری را بهانه قلمداد كرده و می گویند با این انتقال هیچ تضمین برای اشتغال آنها وجود ندارد.

وی گفت: در سال ۸۵ حدود ۴۰ کارگر رسمی این کارخانه در راستای اجرای طرح اصلاح ساختاری، از سوی كارفرما و علی رغم میل باطنی خود برای مدت 19 ماه به بیمه بیکاری معرفی شدند.

نماینده كارگران در تشریح جزئیات مشکلات کارگران لامپ الوند، افزود: کارفرمای این کارخانه با استفاده از غیبت کارگران مقرری بگیر، ابزار تولید، مواد اولیه و زمین و همچنین بخش زیادی از ملك کارخانه را به شرکتهای ایران چسب و تهویه فروخته است.

به گفته این کارگر در مدتی كه كارگران مقرری بگیر بیمه بیكاری بودند نه تنها در كارخانه هیچ اصلاح ساختاری انجام نگرفت بلكه از‌‌‌‌ همان سال ۸۵ مدیریت شروع به فروختن مواد اولیه و  ماشین آلات تولید لامپ به صورت ضایعات کرد.

رحمانی با بیان اینكه هزینه مقرری بیكاری كارگران این كارخانه بالغ بر 200 میلیون تومان شده است؛ گفت: در حال حاضر از کارخانه لامپ الوند چیزی باقی نمانده وکارفرما از کارگران خواسته است تا برای ادامه کار به شهرک صنعتی «لیا» منتقل شوند.

این كارگر گفت: درخواست انتقال كارگران به محل جدید كارخانه در حالی است که شرکت لامپ الوند در این شهرک صنعتی «لیا» هیچگون ابزاری برای  تولید ندارد.

محرمی رحمانی با بیان اینکه کارگران نگران امنیت شغلی خود هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶ کارگر شاغل در این واحد تولیدی با سوابق بیش از ۲۰ سال، در شرف بازنشستگی بوده و نگران مخدوش شدن سوابق بازنشستگی خود هستند.

سوء مدیریت عامل ایجاد مشکلات لامپ الوند

عید علی کریمی، دبیر خانه کارگر قزوین ضمن تایید ادعای کارگران لامپ الوند اظهار داشت: لامپ الوند از بهمن ماه سال ۸۳ در پی سیاست خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شد واز‌‌ همان سال به دلیل سوء مدیریت با مشکلات مالی و کمبود نقدینگی مواجه بوده است.

او افزود: به نظر می‌رسد كه مدیریت این واحد تولیدی به خواسته‌های قانونی کارگران توجهی ندارد و تنها درصدد انحلال كارخانه است.
این فعال کارگری با بیان اینکه هم اکنون کارگران این کارخانه سرگردان هستند، گفت: برخلاف ادعای كارفرما هم اكنون بخش زیادی از اموال کارخانه فروخته شده و تولید متوقف است، بطوری كه فقط یک تابلوی دو متری از این کارخانه باقی مانده است.
دبیر خانه كار قزوین از مسئولان خواست كه به مشکلات کارگران لامپ الوند رسیدگی کنند وبا بازدید و بازرسی از این واحد تولیدی ازنزدیک مشاهده کنند که چیزی به جز اسم از این کارخانه باقی نمانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز